Ivan Langer

Mafra u Ústavního soudu neuspěla, za články o Langerovi se musí omluvit

Vydavatelství Mafra neuspělo u Ústavního soudu ve sporu s bývalým ministrem vnitra Ivanem Langerem (ODS) kvůli článkům spojujícím Langera s kontroverzním podnikatelem Františkem Mrázkem. Rozhodnutí Ústavního soudu z poloviny června dnes zveřejnil Langer na sociální síti LinkedIn.

Soudy opakovaně Mafře nařídily, aby se za články omluvila. Nakladatelství se kvůli rozsudkům obrátilo na Nejvyšší soud, který ale dovolání Mafry odmítl. Proti rozhodnutí Nejvyššího soudu pak Mafra podala i ústavní stížnost, podle nynějšího rozhodnutí ale nebyla ústavní práva nakladatelství porušena.

Spor Mafry s Langerem se týkal série článků z roku 2008 v deníku Mladá fronta Dnes a na serveru idnes.cz. V nich deník a server tvrdily, že Langer byl ve spisu k policejní akci Krakatice veden jako podezřelý z propojení na organizovaný zločin kolem Mrázka. Mafra argumentovala mimo jiné tím, že slovo "podezřelý" použila jen v obecné rovině, a ne v trestněprávním smyslu. Podle soudů ale tvrzení z článků nepodložila důkazy, v říjnu roku 2015 Vrchní soud v Praze pravomocně nařídil nakladatelství, aby se za výrok omluvilo. Langer žádal omluvu i za další údajně lživé výroky v článcích, ale s tím u soudů uspěl jen částečně.

Zdroj: ČTK

Mafra se nemusí omlouvat ani platit odškodné Langerovi za článek v Lidových novinách

Mediální dům Mafra se s konečnou platností nemusí omlouvat ani vyplácet odškodnění bývalému ministru vnitra Ivanu Langerovi (ODS). Langer neuspěl s dovoláním k Nejvyššímu soudu. S Mafrou se soudil kvůli článku Lidových novin z roku 2015 s titulkem "Korupční kauza kolem Langera se rozvětvuje". Policisté u Langera v roce 2015 dělali domovní prohlídky v souvislosti s takzvanou kauzou Vidkun. Nebyl ale z ničeho obviněn. Od Mafry chtěl omluvu a dva miliony korun. Titulek podle obvodního soudu působil dojmem, že Langer je ústřední postavou korupční kauzy, což vedlo k újmě v jeho profesním i osobním životě.

Zdroj: ČTK
Pokračovat