Jiří Hovorka
26. 3. 2017 20:03
Životní pojištění má pověst produktu, na kterém vydělávají spíše prodejci než jejich klienti. Mohou za to vysoké provize, které v minulých letech vedly nepoctivé prodejce k tomu, aby lidem často měnili smlouvy. Zvláště nebezpečná je tato praxe u investičního životního pojištění, kde předčasné ukončení smlouvy znamená pro klienta ztrátu značné části investovaných peněz. Když však od této praxe odhlédneme, zjistíme, že životní pojištění může výrazně pomoci v těch nejtěžších životních situacích. V otázkách a odpovědích přinášíme manuál, jak při výběru životní pojistky neprodělat.
7. Má se pojistka v průběhu času měnit?
Je to vhodné. Postupem času, jak se zmenšuje třeba dlužná částka na hypotéce, můžete snižovat pojistnou částku a tím si i snížit cenu pojištění. "V průběhu pojištění doporučujeme přizpůsobovat pojistku aktuální životní situaci nejméně jednou za pět let a dále pak při každé významné změně rodinné či finanční situace − sňatek, narození potomka nebo třeba čerpání úvěru," říká Jana Náchodská z Pojišťovny České spořitelny a dodává, že prakticky každou pojistku lze bez zbytečných poplatků dodatkem upravit tak, aby pokryla aktuální potřeby klientů. Někdy se může vyplatit i přechod ke konkurenci.