Curych - Potravinářský gigant Nestlé začíná prodávat růžovou čokoládu - konkrétně svou tyčinku KitKat. Jde o první nový druh čokolády po více než osmdesáti letech, kdy právě tato původem švýcarská firma přišla s bílou variantou k dosavadní hořké a mléčné.
Rubínovou "odrůdu" představila švýcarská čokoládovna Barry Callebaut na začátku loňského září v čínské Šanghaji. Vývoj trval třináct let. Podle výrobce chutná po bobulovitém ovoci jako jsou maliny, borůvky či rybíz a kromě sladké v ní lze cítit i nakyslou chuť.
Barvu jí dávají speciální kakaové boby pěstované v Pobřeží slonoviny, Ekvádoru a Brazílii. Podrobnosti o výrobním postupu firma nezveřejnila. Ujišťuje nicméně, že novinka neobsahuje žádné přidané barvivo nebo dochucovadlo.
Výhradní práva po dobu šesti měsíců na první využití růžové čokolády získala právě společnost Nestlé. Tyčinku KitKat s názvem Sublime Ruby nabízí od pátku 19. ledna v Japonsku a Jižní Koreji.
Právě asijský trh je pro KitKat velmi atraktivní, konkrétně pro Japonsko už vzniklo přes 350 produktů s touto značkou - například i zelené čaje, luxusní verze doplněná ořechy a sušeným ovocem nebo jahodové či různé specificky místní příchutě.
Firma si slibuje, že zaujme hlavně mladé zákazníky před blížícím se "svátkem zamilovaných" čili Dnem svatého Valentýna (14. února). Jedna tyčinka má v Japonsku stát 400 jenů, což je zhruba 75 korun. Na prodej je také pěti- či sedmidílný mix obsahující tyčinky více barev.
Pokud novinka uspěje, může se rozšířit do dalších zemí.
Nestlé se touto inovací snaží zaujmout v době, kdy se stále více mladých lidí zajímá o zdravější životní styl. Společnost také na konci roku 2016 oznámila, že vyvíjí řešení, jak snížit obsah cukru ve svých produktech o 40 procent, aniž by to mělo vliv na sladkost či chuť.
Čokoláda KitKat je na trhu už od roku 1935, kdy ji začala vyrábět britská společnost Rowntree - pod Nestlé se dostala v roce 1988.