Iva Špačková
21. 11. 2016 5:30
Deset dětí a dvanáct odborníků porovnalo adventní kalendáře. Hodnotili jsme hlavně smyslový dojem, ale také složení, vzhled, informace na obale a komfort otevírání kalendáře. Podívejte se v grafice, jak uspěly.
Co jsme hodnotili: Adventní kalendáře bez jakékoliv náplně. Nakoupili jsme dvanáct mléčných čokolád či pochoutek v běžné obchodní síti (hypermarketech a supermarketech). Aby byly navzájem porovnatelné, zařadili jsme jen ty, co neměly žádnou náplň. Exkluzivní značky jako Lindt tak do testu zařazeny nebyly, ze stejného důvodu jsme nekoupili ani značku Milka.
Jak jsme hodnotili: Jako ve škole od jedničky do pětky (1 = výborný výrobek; 2 = velmi dobrý výrobek; 3 = dobrý výrobek; 4 = dostatečný výrobek; 5 = nedostatečný výrobek).
Jak jsme počítali celkovou známku: Jde o vážený průměr několika hodnoticích kategorií. Váha kritérií: Senzorika 70 % – chuť, vzhled a kousání (z toho senzorika dětí 35 %, senzorika expertů z Vysoké školy chemicko-technologické 35 %), složení výrobku 7,5 %, informace na obale 7,5 %, atraktivita obalu 7,5 %, komfort otevírání kalendáře 7,5 %.