Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Pití vede akční žebříčky

  • Vůbec nejvíce se obchodníkům vyplatí zlevnit různé nápoje. Pokud je prodávají za plnou cenu, koupí si je jen menšina lidí, když je však zlevní, ochota lidí je nakupovat výrazně stoupne. Podíl zlevněných nápojů dosahuje téměř dvou třetin všeho prodaného zboží v této kategorii.
  • Druhé neatraktivnější na slevu jsou cukrovinky a snacky a třetí drogerie.
 

Právě se děje

Další zprávy