Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Slevová spirála posiluje

Podíl zboží nakupovaného za akční cenu takřka stabilně roste. Před sedmi lety dosahoval zhruba 42 procent a loni téměř 48 procent. Mírně se snižoval jen v letech 2016 a 2017.

  • Množství akcí rostlo loni hlavně v diskontech a hypermarketech. Tato data vycházejí z čísel pro všechno rychloobrátkové zboží, tedy ne pouze balené, proto se mírně liší od údajů v předchozí kartě.
 

Právě se děje

Další zprávy