Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Češi profitují z tvrdé konkurence

Finanční situace Čechů se v posledním roce zlepšila nejvíce od poloviny 90. let. Ačkoliv jsou Češi optimističtí a nechávají v obchodech více peněz, prodejny se musí velmi snažit, aby jejich peníze získaly.

V Česku totiž panuje mezi řetězci obrovská konkurence. Zatímco ve vyspělých ekonomikách západní Evropy zaujímají tříčtvrtinový, či dokonce vyšší podíl na trhu jen čtyři řetězce, v Česku se o podobný tržní podíl utkává 11 maloobchodních sítí.

Obchody se tak musejí snažit zákazníkům zalíbit, aby utráceli právě u nich, což se projevuje na rostoucí kvalitě výrobků, lepší obsluze či designu prodejen a lákavých nabídkách. Loni přesáhl objem investic do maloobchodní sítě 10 miliard korun a za roky 2015 až 2018 to bylo 46,2 miliardy korun.

  • Na dalších kartách ukážeme základní trendy v chování českých spotřebitelů, kterým se musejí obchody přizpůsobit.
 

Právě se děje

Další zprávy