Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Nákupní košík mohutní

Češi nechávají v obchodech při jednom nákupu více peněz. Loni vyndávali z peněženky při jedné návštěvě prodejny v průměru 249 korun. Průměrné útraty přitom rostly napříč všemi formáty obchodů, tedy v supermarketech, hypermarketech, diskontech, malých a specializovaných prodejnách i v drogeriích.

Před sedmi lety přitom utráceli lidé v obchodech v průměru necelých 200 korun na jeden nákup.

 

Právě se děje

Další zprávy