Tábor - Táborská společnost Flosman, která provozuje prodejny potravin Flop, letos investuje 25 milionů korun - podobně jako loni. Firma zahájí s počátkem příštího roku fúzi, kterou se sloučí společnosti Flop Jih a Flosman pod značku Flosman. Fúze bude hotová v červnu. Agentuře ČTK to řekl výkonný ředitel firmy Flosman Michal Andrle.
FF holding, pod nějž spadají firmy Flop Jih, Flosman a PF Potraviny, měl loni konsolidované tržby 2,67 miliardy korun, meziročně o necelá dvě procenta nižší. Konsolidovaný zisk činil 2,63 milionu korun, což je pokles o 10,1 milionu. Vyplývá to z údajů zveřejněných ve Sbírce listin. Letos budou tržby podle Andrleho o pět až deset procent vyšší, prodejny hlásí růst tržeb kolem 12 až 14 procent. Zisk by měl být podobný jako loni.
Holding má zhruba 750 zaměstnanců, řadovým pracovníkům letos stouply mzdy o 16,7 procenta, průměrný plat ve firmě je 22 600 korun. "Má to efekt, že musíte zdražovat," řekl ředitel. V holdingu je zhruba 370 prodejen.
Flosman, lídr holdingu, má v síti 57 prodejen Flop, letos otevřel nové ve Veselí nad Lužnicí, Pelhřimově a Jihlavě. Ve všech případech převzal obchody po franšízách. Logistické centrum má Flosman v Mladé Vožici, distribuční sklady v Pelhřimově a Českých Budějovicích.
Loni otevřel Flosman nové prodejny ve Včelné na Českobudějovicku, ve středočeských Voticích a Lukách nad Jihlavou. Má i dvě nápojové prodejny typu cash and carry. Loni firma vytvořila řetězec Flop Top, prodejny v něm mají být vzorem pro ostatní. "Je to nadstavba s důrazem na vyšší kvalitu prodeje, interiéru, nabídky služeb. Flop Top je ziskovější," řekl Andrle.
V lednu začne půlroční fúze firem Flop Jih a Flosman. Cílem je zjednodušit vnitřní procesy mezi firmami.
Sekce Flop Gastro se loni rozrostla o čtyři provozovny, v řetězci je jich nyní 80, dříve dodávaly také armádě. Podobný počet vývařoven je v síti PotravinyCZ, která spadá pod firmu POGRR z holdingu. Tu Flosman koupil před pěti lety za 60 milionů korun. "Zde síťujeme i prodejny, které provozují Vietnamci, původně to byli naši konkurenti," uvedla Marcela Nesnídalová z marketingu firmy.
Firma, kterou založili manželé Pavel a Marcela Flosmanovi, u nových pracovníků "výrazně bojuje" s fluktuací. Podle Andrleho většinou nevydrží, jde o deset až 15 procent zaměstnanců. "Na velkoobchodu je okolo 150 lidí a měl od začátku roku doteď fluktuaci 55 lidí. Jeden čas, kdy jsme byli v zoufalé situaci, jsme měli Ukrajince," řekl Andrle s tím, že se neosvědčili kvůli jazykové bariéře. Aby oslovila mladší zákazníky, rozvíjí firma Facebook a internetovou prezentaci.
Aktualizace 9.11. 13:40: Agentura ČTK opravila údaj ve třetím odstavci o průměrném platu ve firmě - původně bylo uvedeno, že jde o průměrný plat prodavaček.