reklama
 
 

Penny Market nabízel v letákové akci falšované masné výrobky

17. 5. 2018
Potravinářská inspekce nechala stáhnout dva masné výrobky, které prodával Penny Market. Jeden z nich dokonce řetězec propagoval ve své letákové akci.

Brno - Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila u některých masných výrobků v Penny Marketu podstatně nižší obsah masa, než bylo uvedeno na obalu. Uvedl to mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Podle něj výrobce klamal ohledně složení, inspekce nařídila závadné šarže stáhnout z prodeje. S kontrolovaným subjektem zahájí správní řízení o pokutě.

Inspektoři kontrolovali masné výrobky uváděné na trh v letákové akci v květnu. Pochybení se týkalo šarží výrobce MECOM Group, a to Schneider Moravské uzené maso o hmotnosti půl kilogramu s datem spotřeby do 19. května.

Na etiketě byla informace o sedmdesátiprocentním obsahu masa, laboratorní rozbory zjistily jen 52,8 procenta masa.

Stejné pochybení inspektoři zjistili i u výrobku Schneider Balaton Klobása o hmotnosti 230 gramů s datem minimální trvanlivosti do 9. června, když na etiketě byla informace o 124 gramech masa na 100 gramů hotového výrobku, ale laboratorní rozbory odhalily jen 97,2 gramu masa na toto množství. Podle Kopřivy nebyl tento výrobek součástí letákové akce.

Inspekce prodejci uložila, aby neprodleně stáhl šarže z celé tržní sítě a aby u dalších těchto výrobků nechal na vlastní náklady v akreditované laboratoři analyzovat skutečný obsah masa, aby nebyl spotřebitel klamán. Inspekce zároveň vloží informaci o závadných šaržích do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

autor: ČTK | 17. 5. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama