Košíky s čísly, ochranka i aplikace. Podívejte se, jak obchody zvládají počítání lidí

Pavla Adamcová Kuni Nguyenová Pavla Adamcová, Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Foto: COOP

Problém na malých prodejnách

S omezením počtu zákazníků na prodejně se vyrovnávají hůře zejména menší prodejny. To je i příklad prodejen Coop, které jsou zejména v menších městech a na vesnicích.

"Na hodnocení je zatím brzo, neboť je vše v začátku a tvoří se hlavně ve špičkách. Každopádně platí, že každý region se přizpůsobuje dle možností. Nejsme zahraniční řetězce, které mají málo prodejen a velké plochy, ale máme hodně prodejen a spíše menší prodejní plochy. Navíc vzhledem k nákladům je nemyslitelné najímat speciální pracovní sílu," říká mluvčí prodejen Coop Lukáš Němčík.

"Snažíme se tak třeba využívat omezení počtu vozíků a košíků a domlouvat se. Stále ale máme strach, že opatření dopadne především na zákazníky a pak na zaměstnance, kteří jsou již dnes přetíženi - navíc řešíme agresivní zákazníky, kteří nehodlají opatření respektovat," dodává s tím, že síť posiluje rozvoj on-line prodeje.

 

Právě se děje

Další zprávy