Vypadají skoro stejně, ale jsou zdravější. Podívejte se, jak firmy vylepšují výrobky

Iva Špačková Iva Špačková
12. 9. 2017 6:46
Výrobci vylepšují nutriční hodnoty potravin či nápojů a snaží se tím získat sympatie spotřebitelů, kterým záleží na zdravějším životním stylu. Chutě lidí se však zdravějším trendům přizpůsobují pomalu. Firmy proto při změně receptury postupují opatrně. Chuťové složky jako cukr či sůl tak snižují třeba jen o desetiny procent. Podívejte se na šest výrobků, které letos získaly od Potravinářské komory ČR ocenění za nejlepší změny nazvané Reformulace roku.
Foto: Nestlé

Margot - vylepšený výrobek

  • Výrobce: Nestlé
  • Jak se změnilo složení: Z výrobku zmizely nežádoucí transmastné kyseliny (TFA), má více kokosu (2 %, zatímco dříve procentní podíl uveden nebyl, takže se jednalo o téměř nezachytitelnou část) a nižší obsah cukru (namísto 52,6 g má 52 g na 100 g). Vzhledem k tomu, že "margotek" firma prodá ročně na 3000 tun, tak Češi spotřebují o 12 tun cukru méně.
  • Jak se změnila cena: Doporučená maloobchodní cena zůstala stejná. "Konečnou cenu v obchodě však určuje prodejce a může se tedy lišit," říká mluvčí společnosti Andrea Brožová.
  • Jak lidem chutná: Vylepšená tyčinka se na trh začala postupně dostávat až v letošním druhém čtvrtletí. Na hodnocení prodejů vůči předchozí receptuře je tedy podle firmy ještě brzo. "Nicméně stejně jako všechny ostatní nové či renovované výrobky prošla i nová Margot slepým spotřebitelským testem preferencí. V něm nová receptura vyhrála, a proto mohla být uvedena do výroby a na trh," dodává mluvčí.
 

Právě se děje

Další zprávy