reklama
 
 

Známe nejlepší novinky v obchodech. Vyhrál olej, zaujala i zdravá výživa či erotické gely

25. 5. 2017
Foto: Iva Špačková
Olej Lukana vyhrál spotřebitelskou soutěž oceňující novinky z maloobchodního trhu. K vítězství mu pomohl nový obal, jeho známost i to, že si ho lidé čerstvě připomněli z televizní reklamy. V dalších kategoriích zaujaly například erotické gely, epilátory, müsli se sušenkami či Birell s ječmenem.

Praha - Češi si zvolili nejlepší novinky, které se v minulých měsících objevily v obchodech. Sedmnáctý ročník soutěže Volba spotřebitelů - Nejlepší novinka vyhrála tradiční česká značka Lukana. Porotci - více než 4000 spotřebitelů - jí dali nejlepší známku. 

Lukaně pomohlo, že získala nový obal, který se lépe drží v ruce, avšak nejvýraznější roli v jejím vítězství sehrálo to, že je známá a lidé si ji připomněli v reklamě, kde ji chválí generace pěti žen.

"Sešly se zde dvě věci. Silná tradiční značka a silná televizní kampaň, která běží právě v tomto období. Výrobek právě díky tomu patrně získal největší počet bodů," říká Lukáš Matějka, manažer skupiny Atoz Marketing, která soutěž pořádá.

Matějka připouští, že kdyby kampaň na Lukanu běžela jindy, mohl by vyhrát jiný tradiční tuzemský výrobek, například pivo, protože rozdíly mezi nejlepšími značkami jsou při konečném součtu hlasů malé.

Ačkoliv Lukana získala v konkurenci 160 nominovaných produktů od spotřebitelů nejvíce hlasů, celkem měla soutěž 51 výherců v rámci 31 potravinářských a 20 nepotravinářských kategorií. V každé kategorii hlasují spotřebitelé o nejlepší novince v konkurenci čtyř až pěti výrobků uvedených na trh od ledna 2015 až do května 2016.

Ze speciálních výrobků se stává běžné zboží

Letos se do soutěže nově probojovaly kategorie zboží, které se dosud prodávaly hlavně ve specializovaných obchodech. Byly to například erotické gely, které ze sex-shopů zamířily do běžných řetězců, laserové epilátory, které se dosud prodávaly v obchodech zaměřených na spotřebiče, či proteinové tyčinky, jež si dopřávali sportovci dříve hlavně ve fitness centrech či ve sportovních obchodech a dnes si je dají do košíku spolu s rohlíky a mlékem.  

Z výsledků soutěže je také vidět, že kupující dávají stále častěji přednost zdravému životnímu stylu a výrobci i prodejci se tomu snaží přizpůsobit.

"V běžných řetězcích se tak objevují výrobky jako pivo se zeleným ječmenem, který lidé vnímají jako superpotravinu, či potraviny ze sóji, které byly dříve k nalezení spíše ve zdravých výživách. Tím je výrobek známější a dostává více hlasů," vysvětluje Matějka.

Zajímavou novinkou je podle něj také to, že zdravou výživou se nechal inspirovat i výrobce vídeňských sušenek Manner. Společnost začala své klasické zboží přimíchávat do pro ni zcela netypického produktu - müsli. A právě tento výrobek v kategorii cereálií u spotřebitelů zvítězil.

Po novince sáhne třetina Čechů

Podle agentury Nielsen Czech Republic, která výzkum pro Atoz prováděla, se loni na trhu objevilo 24 000 nových výrobků (nový výrobek je i ten, co má nový obal či novou příchuť). Většina z nich se však na trhu kvůli vysoké konkurenci neudrží ani půl roku.

"Každopádně lidé mají o nové výrobky zájem. Z průzkumu vyšlo, že při posledním nákupu si nějakou novinku koupilo 34 procent respondentů," uvedl Karel Týra, generální ředitel společnosti Nielsen pro Českou republiku a Slovensko.

Když se nový výrobek objeví v regále poprvé, je pro kupující důležité, aby měl zajímavý obal. Pokud je však následně zklame jeho kvalita, chuť či funkčnost, znovu si ho do košíku nedají. "Pro mladší spotřebitele je při výběru novinky důležitá také značka výrobku a to, zda se jim hodí k jejich životnímu stylu," dodává Týra.

Které novinky zaujaly spotřebitele - vítězové jednotlivých kategorií
Kategorie Výrobek Společnost
Alkohol Metaxa 12* REMY COINTREAU CZECH REPUBLIC
Autokosmetika SHERON SMĚSI DO OSTŘIKOVAČŮ DF PARTNER
Bonbony JOJO POTĚŠENÍ 30 % OVOCE NESTLÉ ČESKO 
Cereálie MANNER MÜSLI JOSEF MANNER
Cidery FRISCO PLZEŇSKÝ PRAZDROJ
Cukr a sladidla OCHUCENÉ CUKRY VITANA VITANA
Cukrovinky AUSTRIA MOZARTKUGELN JOSEF MANNER
Čaje PICKWICK ANANAS S CITRUSY JACOBS DOUWE EGBERTS CZ
Čisticí prostředky SIDOLUX UNIVERSAL SODA POWER LAKMA ČESKÁ REPUBLIKA
Čokolády tabulkové MILKA PEANUT CARAMEL MONDELEZ CZECH REPUBLIC
Dámská depilace PHILIPS LUMEA ADVANCED SC1997 PHILIPS ČESKÁ REPUBLIKA
Dermokosmetika PLACENTOR VEGETAL S ROSTLINNOU PLACENTOU REXIM
Dětská kosmetika JELENÍ LŮJ PRINCEZNA & JELENÍ LŮJ PIXEL DETECHA
Dětské pleny BELLA BABY HAPPY BELLA BOHEMIA
Doplňky stravy MÖLLER’S RYBÍ OLEJ OMEGA-3 S CITRONOVOU PŘÍCHUTÍ VITANA
Džusy a ovocné nápoje DŽUSY SANTAL PARMALAT 
Hotová jídla a saláty OBĚDOVÉ SALÁTY BESKYD FRYČOVICE
Jogurty HOLLANDIA SELSKÉ JOGURTY HOLLANDIA KARLOVY VARY
Káva EILLES GOURMET CAFÉ J. J. DARBOVEN
Kondomy a erotické gely DUREX INTENSE ORGASMIC RECKITT BENCKISER
Koření KOŘENÍ VITANA VITANA
Lahůdky POCHOUTKOVÉ SALÁTY KARLOVA KORUNA PENNY MARKET
Laky na nehty GELOVÉ LAKY NA NEHTY MOJE NEOCOS
Maso NAŠI ŘEZNÍCI ČERSTVÉ VEPŘOVÉ A HOVĚZÍ MASO KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA 
Mléčné a jogurtové nápoje KEFÍR NATUR A KEFÍROVÁ MLÉKA OCHUCENÁ PENNY MARKET
Mléčné dezerty PACHOLÍK SMETANOVÝ KRÉM EHRMANN PRAHA
Nealko pivo a pivní nápoje BIRELL ZELENÝ JEČMEN PLZEŇSKÝ PRAZDROJ
Oleje OLEJE LUKANA GLENCORE AGRICULTURE CZECH
Opalovací kosmetika ASTRID SUN RODINNÉ MLÉKO NA OPALOVÁNÍ SARANTIS CZECH REPUBLIC
Pánská kosmetika NIVEA MEN PROTECT & CARE BEIERSDORF
Papírový program ALBERT PAPÍROVÝ PROGRAM AHOLD CZECH REPUBLIC
Péče o rty ASTRID BALZÁMY NA RTY SARANTIS CZECH REPUBLIC
Pečivo ALBERT BUCHTY AHOLD CZECH REPUBLIC
Pet Food pro kočky FITMIN FOR LIFE CAT DIBAQ
Pet Food pro psy VITAL BITE DUŠENÉ FILETKY PRO PSY PARTNER IN PET FOOD CZ
Pivo GAMBRINUS PLNÁ 12 PLZEŇSKÝ PRAZDROJ
Pleťová kosmetika MICELÁRNÍ VODY ASTRID SARANTIS CZECH REPUBLIC
Polotovary OMÁČKY NA TĚSTOVINY FRANZ JOSEF KAISER GASTON
Proteinové potraviny ROYAL PROTEIN MAX SPORT
Přípravky do myček nádobí SOMAT ČISTIČ MYČKY NÁDOBÍ V TABLETÁCH HENKEL ČR
Pudinkové dezerty GRAND DESSERT EHRMANN PRAHA
Pytle na odpad FINO HD PYTLE NA TŘÍDĚNÝ ODPAD SARANTIS CZECH REPUBLIC
Slané pochutiny BOHEMIA KOTLÍKOVÉ BRAMBŮRKY A KOTLÍKOVÉ ARAŠÍDY INTERSNACK
Speciální potraviny K-TAKE IT VEGGIE NÁHRADA MLÉČNÝCH PRODUKTŮ KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA 
Sušenky a oplatky ALBERT HOŘICKÉ TRUBIČKY S ČOKOLÁDOVOU POLEVOU AHOLD CZECH REPUBLIC
Šumivá vína NEALKOHOLICKÝ BOHEMIA SEKT ROSÉ BOHEMIA SEKT
Tělová kosmetika INDULONA TĚLOVÁ MLÉKA SANECA TRADE CZ
Úklidové pomůcky EASY WRING AND CLEAN TURBO FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS
Uzeniny ŠPEKÁČKY KARLOVA KORUNA PENNY MARKET
Víno MORAVIAN SERIES II VINAŘSTVÍ MUTĚNICE
Vlasová kosmetika SYOSS ROOT RETOUCHER HENKEL ČR 
Zdroj: Atoz Marketing Services; Nielsen Czech Republic

autor: Iva Špačková | 25. 5. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama