Praha – Gothajský salám podle receptury z roku 1977, ještě o deset let starší Vysočina, konzerva Luchmeon meat v „původním“ balení, Poličan nebo Paprikáš. Obchodní řetězec Lidl zopakuje akci, při níž lidem připomene známé zboží z doby socialismu. Čtvrtý retro týden spustí v pondělí 24. října a láká na více než šedesát produktů.
K dostání mají být i mléko v sáčku, Rumové pralinky, žvýkačky Pedro, Kofila a Kaštany v původním obalu, sirup Ovocit, Vitacit, Rýžové burizony, Okurky Znojmia či Termix. Nechybí ani pamětnické balení Májky nebo kakao Granko s holčičkou na obalu.
Kromě potravin vrátí Lidl na týden do obchodů třeba i mýdlo s jelenem, mýdlo na holení Barbus, vodu po holení Pitralon, pevný podpalovač Pe-Po, čisticí prostředek Ava, čistič oken Iron nebo přípravek Namo k namáčení prádla.
První týden připomínající výrobky z dob socialismu vyzkoušel Lidl loni v červnu, akce měla velký úspěch. Loni v říjnu a letos po Velikonocích ji pak s drobnými obměnami zopakoval. Řetězec spolupracuje s dodavateli, kteří se snažili o původní obaly a v některých případech (u masných výrobků) také o původní recepturu.
O týden později – od 31. října – pak Lidl poprvé spustí akci zaměřenou na moravská vína, nabídne 57 druhů vín od 21 vinařů. Řetězec chce navázat na úspěšné týdny francouzských vín, s nimiž poprvé přišel před čtyřmi lety. Tváří kampaně je znovu Marek Vašut.