"Prodejny zůstanou uzavřeny, dokud budou v platnosti mimořádná opatření a nebude možný prodej jiných než základních potřeb," dodala společnost v příspěvku.
Marks & Spencer dosud v Česku kvůli vládním omezením spojeným s pandemií koronaviru provozoval jen oddělení potravin ve čtyřech pražských nákupních centrech a také v prodejně na Václavském náměstí.
On-line deník Aktuálně.cz nicméně právě v poslední zmíněné pobočce v pondělí upozornil na značně prořídlou nabídku v oddělení čerstvých potravin.
Pulty byly doplněny buď potravinami českého původu, jako jsou vejce či brambory, nebo je zakrývaly panely s omluvou. "Je nám líto, že některé z vašich oblíbených potravin nejsou dostupné. Tato situace nastala kvůli nové UK/EU importní legislativě. Usilovně pracujeme na tom, aby se chybějící produkty brzy vrátily do nabídky," uvedla na nich firma.
Mluvčí českého zastoupení Marks & Spencer Helena Vyhnánková pro server iDnes.cz uvedla, že s přechodem na nové postupy trvá některým výrobkům déle, než se dostanou do obchodů. "Ale pracujeme s dodavateli i úřady na tom, abychom to rychle vylepšili," dodala.
Vedení společnosti v Londýně dosud na dotazy on-line deníku Aktuálně.cz ohledně dostupnosti některých produktů v Česku nereagovalo.
Řetězec přitom už minulý týden varoval, že dohoda o uspořádání vztahů mezi Británií a Evropskou unií bude mít na prodej v jejích obchodech v EU výrazný dopad, protože další papírování způsobí zpoždění dodávek. Za zranitelné podnik označil své obchody v Česku, ale také v Irsku nebo ve Francii.
Vybraný sortiment potravin Marks & Spencer nabízí rovněž on-line supermarket Rohlik.cz. Ovšem i na jeho webu lze nalézt upozornění, že některé zboží britského řetězce může být "dočasně nedostupné".
"Se společností Marks & Spencer jsme v kontaktu, ale bohužel zatím nemohu dodat žádné další informace za rámec těch, které již komunikovali," dodala mluvčí Rohlik.cz Zdeňka Svoboda Kuhnová na dotaz Aktuálně.cz, zda a do jaké míry je nabídka britského řetězce v on-line supermarketu omezena.
Brexit je komplikací i pro Iceland
Podobné upozornění je možné vidět také na konkurenčním Košík.cz. Tentokrát ale v souvislosti s dalším britským řetězcem působícím v Česku - Icelandem. "Z důvodu komplikované pobrexitové situace může docházet k nedostupnosti sortimentu," uvádí on-line supermarket.
"V současné době je na Košíku s ohledem na pobrexitovou situaci omezená nabídka chlazeného sortimentu a čerstvého zboží od britského supermarketu Iceland, na což zákazníky upozorňujeme," potvrzuje pro Aktuálně.cz vedoucí nákupu Košík.cz Štefan Varga.
"Naopak ostatní sortiment včetně mraženého máme v plném množství a zákazníci se tedy nemusí v nákupech nijak omezovat. Celkově nemusí mít zákazníci při nákupu strach, že bychom jim zboží z Icelandu nedovezli, veškerý sortiment, který je možné na Košíku objednat, se samozřejmě již nachází v Česku. U většiny ostatních nedostupných položek zákazníka informujeme o předpokládaném termínu naskladnění," dodává Varga.
Vyjádření společnosti Iceland redakce Aktuálně.cz zjišťuje.