"Vzhledem k atypickému prostoru jsme při úpravách prodejny museli využít jeřábovou techniku, mnoho regálů je speciálně upraveno na míru a rozměrnější vybavení muselo být umístěno do prodejny před samotnou instalací eskalátoru," řekl mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler k zasazení prodejny do historického prostoru.
Pražská ulice Na Příkopě přitom patří mezi nejdražší ulice světa. Například podle studie poradenské společnosti Cushman & Wakefield z roku 2019 se umístila na 18. příčce nejdražších ulic z celkem 68 míst. Nejvyšší roční nájemné Na Příkopě tehdy činilo 2820 eur (v přepočtu asi 72 190 korun) za metr čtvereční.
Nová prodejna v centru cílí spíše na menší nákupy obyvatel přilehlých čtvrtí a zaměstnance či turisty. Prodejna je podle řetězce atypická i širokými uličkami, nabízí rovněž rozsáhlý odkládací prostor u pokladen. Zákazníci mají k dispozici wi-fi zdarma a automat na kávu.
Lidl je jedním z posledních řetězců, které se v Česku rozhodly zavést koncept samoobslužných pokladen. Pilotní projekt spustil teprve v únoru na prodejně v Praze 4, kde začal testovat celkem šest pokladen. V obchodě Na Příkopě je jich k dispozici osm.
Řetězec Lidl si v tuzemsku dál drží pozici nejsilnějšího řetězce, v současnosti zde provozuje celkem 294 prodejen. Jde nejen o samostatné standardní obchody, ale i prodejny městské s více patry či právě prodejny "na míru", které se přizpůsobují zavedeným prostorám.
S novými koncepty přichází i konkurence. Ta se v poslední době zaměřuje také spíše na prodejny malého formátu. V minulosti si tento koncept už vyzkoušely například prodejny Albert, Globus, Penny nebo Makro.
Řetězec Coop pak letos spustil první zcela samoobslužnou prodejnu v Česku. Zákazníci v ní mohou nakupovat 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Pro vstup mimo otevírací dobu, kdy již na prodejně není přítomen žádný personál, potřebují speciální aplikaci s propojením na bankovní identitu.