Konec nekalých praktik prodejců i triků zákazníků. Co vše mění novela o nakupování

Aneta Řezníčková Aneta Řezníčková
Aktualizováno 27. 11. 2022 15:07
Kamenné prodejny i e-shopy se budou muset na vánoční sezonu pečlivě připravit. Prezident Miloš Zeman podepsal novelu zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Mimo jiné upravuje záruční dobu produktů, odpovědnost za škody nebo reklamační lhůtu. Odkdy bude takzvaný tlačítkový zákon účinný, nění sice jasné, pravděpodobně to však bude ještě před koncem letošního roku.
Foto: Shutterstock

Omezení personalizace ceny

Některé e-shopy doposud využívaly takzvané personalizované nacenění produktů i služeb. Nejčastějším příkladem může být nákup letenek, jejichž cena se může měnit z minuty na minutu a záleží při tom na mnoha faktorech jako frekvence nákupů či častá návštěvnost portálu. 

Personalizovaná cena je podle novely nadále možná, avšak spotřebitel o tomto faktu musí být informován. "Za mě to však není tak markantní změna, protože k personalizaci prodejce využívá informace skrze cookies, které návštěvník stránky odklikl, popřípadě zakázal, při vstupu na web," vysvětluje Dolejšová.

 

Právě se děje

Další zprávy