Co když se Ježíšek splete? Podívejte se na rady, co si počít s nevhodnými dárky

Ondřej Neufus Ondřej Neufus
25. 12. 2018 14:55
Spálit se při vánočních nákupech může kdokoliv. Ať už koupí pod stromeček pantofle se špatnou velikostí, vybere stejný dárek jako jiný příbuzný nebo se obdarovanému prostě jen ten svetr se sobem nelíbí. Na co mají zákazníci v těchto případech právo, se dozvíte v následujícím přehledu.
Foto: iStock

2. Kdy od smlouvy odstoupit nelze

Jsou případy, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Logicky je to v případech, kdy je zboží znehodnoceno a e-shop by jej poté nemohl (nebo měl problémy) prodat dalšímu zákazníkovi. Zde jsou nejčastější typy zboží s důvody, proč je nelze vrátit.

  • Předměty, které obchod na zakázku upravil pro spotřebitele (například vyryté jméno).
  • Předměty podléhající rychlé zkáze, či bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím (prakticky jakékoliv jídlo).
  • Zboží, které bylo vyňato z obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit (elektrický zubní kartáček).
  • Zvukové či obrazové nahrávky (hudební alba, filmy na DVD, ale i hry a programy na počítač, pokud došlo k jejich vybalení).
  • Vrátit se nedají ani noviny, periodika nebo časopisy (na knihy toto neplatí).
  • Nelze také odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud je zarezervovaný termín.
 

Právě se děje

Další zprávy