Iva Špačková
20. 1. 2017 6:55
Zboží ve slevě nakupuje přes polovinu Čechů a devět lidí z deseti se nechá ovlivnit tím, co jim obchodník nabídne v prodejně, říkají průzkumy. I proto obchodníci jako "akci" označují také slevy titěrné, či dokonce nulové. Zda to je záměr, nebo omyl, jde těžko rozluštit. (Pro vstup do přehledu klikněte na úvodní fotku.)
Na co Češi slyší
Než si ukážeme další zajímavé slevy, podívejme se na průzkum portálu AkcniCeny.cz. Ukazuje, že ochota naslouchat akcím je obrovská – podle druhu výrobků se jimi nechá zlákat 40 až 65 procent lidí. "Aby zákazníci označili slevu jako atraktivní (dokáže je přilákat do prodejny), musí činit minimálně třetinu z původní ceny výrobku. Sleva méně než 20 procent není už pro mnohé zákazníky zajímavá," podotýká Naďa Palušová z výzkumné agentury GfK.