Iva Špačková
9. 2. 2018 8:07
Experti na obchod hledali v tomto týdnu v Praze odpověď na to, jak najít rovnováhu na trhu v době, kdy do všech činností pronikají chytré technologie, ale zákazník chce cítit lidský přístup k jeho potřebám. V přednáškových sálech Retail Summitu o tom hovořili moudří lidé, v předsálí se snažily zaujmout hostesky firemních stánků. Jejich stolky s kávou, brambůrky či sýry lákaly podobné množství návštěvníků jako stolky s high-tech produkty.
Obchod budoucnosti
Podobný systém nabízejí i společnosti Microsoft a Adastra. Vedle kamer zaznamenávajících při vstupu věk a pohlaví zákazníka je vnitřek obchodu vybaven dalšími prvky, které detekují zájem kupujícího o vystavené výrobky.
V okamžiku, kdy se návštěvník zastaví před skupinou produktů, začne mu displej promítat nabídku nastavenou na jeho vytipovanou skupinu preferencí. Když si začne některý výrobek prohlížet, začnou se data o vybraném zboží přenášet do systému. Dávají tak prodejci zpětnou vazbu, o co lidé projevují největší zájem (což se pak nemusí shodovat s čísly o prodeji).
Všechny tyto informace pomáhají prodejcům vyhodnotit, zda správně odhadli zájmy zákazníka a zda zboží nabízejí efektivně.