Drogerie dm spustí e-shop. K dobrým výsledkům jí pomáhá přírodní kosmetika a jídlo

Iva Špačková Iva Špačková
19. 10. 2017 15:17
Privátní značky, biopotraviny a přírodní kosmetika - to jsou nejrychleji rostoucí segmenty výrobků sítě drogerií dm na českém trhu. Na začátku příštího roku chce společnost zahájit i prodej přes internet.
Zákazníky má přitáhnout i hezký interiér. Do inovace prodejen a výstavby nových investuje dm téměř 200 milionů korun za rok.
Zákazníky má přitáhnout i hezký interiér. Do inovace prodejen a výstavby nových investuje dm téměř 200 milionů korun za rok. | Foto: dm drogerie markt

Praha - Drogerii dm se na českém trhu daří. V uplynulém finančním roce zvýšila obrat o 8,6 procenta na 8,5 miliardy korun a prodala 146,7 milionu kusů výrobků, což je meziročně o 13,7 procenta víc.

Vedení řetězce na dnešním setkání s novináři uvedlo, že zákazníci oceňují rozšíření nabídky přírodní kosmetiky či biopotravin a upevnili věrnost privátním značkám řetězce. Drogerie chce tyto trendy podpořit i v chystaném e-shopu.

"Všimla jsem si, že v drogerii dm nabízejí více biopotravin než dříve. Chutnají mi, a protože zdravé dobré jídlo kupuji ráda, tak tam nyní chodím nakupovat častěji a cenu neřeším. Nevadí mi, když si za to něco připlatím," potvrdila on-line deníku Aktuálně.cz například Květoslava Hejlová z Karlových Varů. 

Postoj paní Hejlové shrnuje trend, který drogistický řetězec vidí na svých výsledcích: zatímco průměrné tržby za všechny výrobky prodávané v tuzemské síti dm rostly v řádu jednotek procent, u privátních značek, biopotravin a tradiční kosmetiky to je v řádu desítek procent.

"Nejrychleji rostla certifikovaná přírodní kosmetika - meziročně o 50 procent. Počet výrobků v této řadě jsme navýšili na téměř 600 a další přidáme v dalším roce," říká Martina Horká, šéfka marketingu a nákupu společnosti dm drogerie markt ČR.

"Zájem o biopotraviny stoupl o 30 procent a současnou řadu 500 výrobků chceme v příštím roce navýšit o dalších 100," dodává.

Drogerie dm nyní v Česku prodává téměř 13 tisíc výrobků. Třetinu z nich tvoří privátní značky (jde o čtyři tisíce výrobků prodávaných pod 24 značkami), u nichž zákazníci - hlavně ženy - oceňují, že mají stejnou kvalitu jako produkty v zahraničí a přitom nižší cenu než značkové výrobky (kde se kvalita výrobků může lišit podle regionů).

Právě privátní značky a rostoucí segmenty výrobků mají řetězci v příštím roce zaručit pevnou základnu pro rozjezd e-shopu, který chce spustit na začátku příštího roku.

"Zda to bude březen, či červenec, zatím neumíme říci. Uvidíme, co e-shop přinese, ale očekáváme, že nám přivede nové zákaznice z míst, kde zatím prodejny nemáme," věří Horká. Doufá, že přitáhne i maminky, které zatím shánějí pleny pro své děti jinde, a e-shop jim je přiveze domů a nabídne i další věci, které potřebují.

Řetězci se také podle ní vyplácí, že už několik let sází na strategii dlouhodobých cen, které sice nejsou nejnižší na trhu, ale jsou nižší než průměr a zůstávají stejné minimálně čtyři měsíce.

"Pro lidi už díky rostoucí ekonomice není cena tím nejdůležitějším parametrem. Nejdůležitější je pro ně čas, a když si zvyknou, že u nás najdou trvale nízké ceny, i když ne ty nejnižší, tak dávají přednost nákupu u nás než běhání na několik různých míst," popisuje Horká výsledky spotřebitelského výzkumu, který si drogerie nechala zpracovat.

Drogerie dm provozuje nyní v Česku 224 prodejen. Počet zaměstnanců meziročně stoupl o 115 na 2830 lidí. V příštím roce chce postavit zhruba tři další obchody a investovat do přeměny těch starších (modernizace se má týkat 40 až 50 prodejen). Na výstavbu a inovaci chce věnovat 190 milionů korun, což je o sedm milionů více než v uplynulém roce.

Celá skupina dm má 3464 obchodů ve dvanácti zemích a zaměstnává přes 59 tisíc lidí. Její obrat v obchodním roce 2016/2017 dosáhl 10,3 miliardy eur, což je meziročně o 5,7 procenta více.

Drogerie dm patří podle výzkumu společnost GfK k řetězcům, kde zákazníci nakupují kosmetické zboží nejčastěji. Na druhém místě je Teta drogerie a na třetím Rossmann. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame, stejně jako širokosortimentní řetězce jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Na oblibě získává i e-shop Notino.cz.

 

Právě se děje

před 13 minutami

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman nedostal z Hradu pozvánku na 28. října

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman zatím nedostal pozvánku na slavnostní udílení státních vyznamenání na Pražském hradě 28. října. Pozvání nedostal ani loni. Nejvyšší žalobce se zhruba před dvěma lety odmítl dostavit na schůzku s prezidentem Milošem Zemanem v době, kdy státní zastupitelství dohlíželo na vyšetřování kauzy v Lesní správě Lány.

"Od té doby, kdy pan nejvyšší státní zástupce odmítl schůzku s panem prezidentem za situace, kdy bylo Nejvyšší státní zastupitelství činné v kauze Lesní správy Lány, pan nejvyšší státní zástupce žádné pozvání na Hrad nedostal a s žádným už ani nepočítá," řekl tehdy mluvčí nejvyššího žalobce Petr Malý.

Zdroj: ČTK
Další zprávy