reklama
 
 

Drogerie dm spustí e-shop a mění tvář prodejen. Láká na vodu zdarma a dětské koutky

2. 7. 2017
Aby lidé v Česku utráceli ještě víc peněz než dosud, bude se je dm drogerie snažit udržet v obchodech co nejdéle. Oproti konkurenci nabídne také e-shop. Řetězec dm poslední dva roky roste vedle prodeje potravin i díky vlastním privátním značkám.
Doporučujeme

Praha - Síť drogerií dm v Česku prochází jednou z největších modernizací za 25 let působení na českém trhu. Přestavuje prodejny, plánuje nové a do roka spustí e-shop. Žádný z přímých konkurentů − Rossmann a Teta − zatím online neprodávají.

Aby lidé v Česku utráceli ještě víc peněz než dosud, bude se je firma snažit udržet v obchodech co nejdéle. Kde to místo dovolí, tam do dvou let nabídne v prodejnách například dětské koutky, vodu zdarma nebo parkoviště v bezprostřední blízkosti. Řetězec každoročně investuje do modernizací okolo 200 milionů korun.

DM V ČESKU

  • Firma dm drogerie markt vznikla v roce 1973 v Německu. O tři roky později v rakouském Linci otevřela první prodejnu v zahraničí. Pod samostatnou rakouskou společnost dnes spadá i Česko.
  • V České republice začalo dm podnikat v roce 1993. První provozovnu společnost otevřela v Českých Budějovicích, kde má dodnes česká pobočka centrálu.
  • dm podniká ve 12 zemí Evropy, má přes tři tisíce obchodů a zaměstnává okolo 56 tisíc lidí. V ČR pro řetězec pracuje 2700 lidí.

"Snažíme se, aby prodejny byly přístupné pro vozíčkáře a lidi s omezenými pohybovými schopnostmi. Postupně zařazujeme nabídku i vody zdarma pro zákazníky. Stavíme toalety nebo dětský koutek včetně hraček v obchodech, ve kterých to prostor dovoluje. Máme nízké regály, aby měl zákazník lepší přehled o sortimentu, a ideálně chceme nabídnout i parkoviště v blízkosti obchodu," upřesňuje Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm drogerie markt Česká republika.

Síť má zatím 223 prodejen, v tomto ohledu je dvojkou na českém trhu. V dalších letech chce otevřít maximálně tři nové obchody ročně. "Na mapě jsou zelená místa, kde jsou naši konkurenti a my ne," říká Fischer.

Firma se zajímá o obchodní centra na okrajích měst, která mají okolo deseti tisíc obyvatel. Zároveň chce mít větší prodejny. Hledá proto místa, kde by řetězec mohl mít prodejny velké až 400 metrů čtverečních - dnes je to nejčastěji mezi 200 až 300 metry.

"Dosud jsme přestavěli asi 30 prodejen a plánujeme zlepšit ještě dalších 40. Tak by to mělo zůstat i po další dva roky," upřesňuje Fischer.

Firma nyní připravuje také e-shop. "Za rok by již zákazníci mohli nakupovat online," říká Fischer. Nepředpokládá, že by kvůli internetovému prodeji v dalších pěti letech řetězec zavřel nějaké prodejny.

Nové prodejny či modernizaci těch stávajících chystá i konkurence. Jednička na trhu - síť drogerií Teta provozovaná společností PK Solvent - má více než 500 obchodů. Třetí největší hráč Rossmann jich má zatím 132 a chce do nových obchodů investovat okolo 200 milionů korun.

Roste prodej potravin

Tuzemské drogistické sítě prodávají vedle kosmetiky, přípravků do domácnosti či krmiv pro zvířata stále častěji i trvanlivé potraviny. Lidé do těchto obchodů lákají zejména bio nebo veganské potraviny. "Aktuálně na všech našich prodejnách rozšiřujeme sortiment bio a raw potravin," potvrzuje mluvčí společnosti Rossmann Olga Stanley.

I u sítě dm se poslední rok zvětšuje poptávka po vitaminech, doplňcích stravy, bioproduktech, potravinách bez lepku, laktózy nebo cukru. "Zastáváme názor, že naše biovýrobky nesmí být o moc dražší než ty běžné," říká šéf dm Fischer.

Řetězec dm poslední dva roky roste vedle prodeje potravin i díky vlastním privátním značkám. Mezi ně patří Balea, Alverde a trend IT UP. "Vlastní značky podporujeme, máme přes tři a půl tisíce vlastních výrobků," uvádí Fischer.

Odmítá, že by firma posilovala zastoupení vlastních značek na úkor jiných výrobců kosmetiky. "V současné sobě je velká poptávka po kvalitní přírodní kosmetice. Na trhu ale není moc nabídek. Je to problém celého světa a Česká republika do něj také patří. Proto pokračujeme ve vývoji vlastní značky přírodní kosmetiky Alverde," tvrdí.

Rozšíření nabídky o čerstvé potraviny ale firma neplánuje. "Nechceme nahrazovat obchod s potravinami. Ale i nadále chceme obohacovat sortiment zdravé výživy. Jedná se o trvanlivé potraviny. Ovoce a zeleninu nemáme v plánu," vysvětluje Fischer.

Stejná kvalita jako na Západě

Poslední dobou se hodně mluví o různé kvalitě zboží prodávaného na západních a východních trzích. Jednatel české drogerie dm ale tvrdí, že tato síť může u vlastních značek (nikoliv od jiných dodavatelů) garantovat stejnou kvalitu ve všech zemích.

Pokud jde o rozdílnou nabídku sortimentu v prodejnách, záleží vždy na regionálních manažerech a specifikách dané země. Například jiná nabídka dekorativní kosmetiky v Německu je podle Fischera dána tím, že v Německu jsou prodejny dvakrát větší oproti Česku a zaměřují se na jiný sortiment. "Máme tam jinou strategii než v České republice. Z toho vyplývá nutnost většího sortimentu," říká. Budovat takto velké prodejny i v Česku není podle něj firemní strategií.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama