Deset značek, které mají čeští zákazníci nejraději. Začali oceňovat lidskou empatii

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 29. 1. 2022 7:17
Přechod do digitálního světa je teď sice cílem většiny obchodníků, lidé ale při nákupu touží stále více po lidské empatii. Ukazuje to studie společnosti KPMG, která hodnotí značky devíti odvětví české ekonomiky dle spokojenosti zákazníků. Ta se přitom loni poprvé za čtyři roky nezlepšila. Důvodem může být podle expertů i to, že firmy musely v pandemii zaměřit svou pozornost na jinou část byznysu.
Foto: Zásilkovna

1. Zásilkovna

Ze všech hodnocených firem poskytuje podle KPMG pro rok 2021 nejlepší zákaznickou zkušenost Zásilkovna, která v předchozím ročníku skončila na druhém místě.

"Zásilkovna získala vysoké hodnocení ve všech ze šesti kritérií. Nejlépe ji zákazníci hodnotí v pilíři čas a úsilí, což dokazuje, že uspokojuje poptávku zákazníků po rychlé a jednoduché doručovací službě. Značce pomohlo, že společně s online prodejci potravin je hrdinou pandemické krize," míní Klimeš z KPMG.

Zásilkovna je česká logisticko-technologická společnost založená v roce 2010 s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům. Krédo Zásilkovny zní: rychlé a pohodlné vyzvedávání zásilek bez front.

V Česku má Zásilkovna více než 4900 výdejních míst a každý měsíc dopravce otevírá desítky dalších. Na výdejní místa, ale i přímo na adresu doručuje Zásilkovna zákazníkům zboží z 30 tisíc e-shopů. Od roku 2019 společnost nabízí také doručování zásilek mezi fyzickými osobami, a to přes mobilní aplikaci prostřednictvím služby Mezi námi.

  • Sektor logistiky se v jednotlivých pilířích zákaznické zkušenosti i v celkovém hodnocení blíží průměru trhu. V pandemickém roce 2020 podle KPMG těžila logistika společně s telekomunikacemi a potravinovými řetězci ze své nepostradatelnosti. "Po prudkém meziročním zlepšení všech ukazatelů se loni mezi sektory umístila na bronzové příčce. Letos navázala přibližně stejnými výsledky," doplňují autoři analýzy.
 

Právě se děje

Další zprávy