Den dopravy zdarma nabízí rekordní počet e-shopů. Hromadné akci konkurují Alza i Amazon

Petr Kučera Jana Králová, Petr Kučera
Aktualizováno 15. 11. 2016 14:07
Pátý ročník Dne dopravy zdarma začíná dnes v poledne a potrvá 24 hodin. Minimální výše objednávky je 300 korun, na hmotnosti nezáleží. Akce se neúčastní jednička na trhu Alza.cz, která nabízí vlastní Týden dopravy zdarma. Na české zákazníky už trochu aktivněji cílí i Amazon.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha – Češi opět mohou ušetřit na dopravě při předvánočním nákupu v e-shopu. Pátý ročník Dne dopravy zdarma začíná dnes v poledne a potrvá 24 hodin, tedy do středečního poledne.

Akci organizuje porovnávač Heureka.cz a podle dopoledních informací se do ní zapojí rekordní množství více než 1635 obchodů. V dosud nejsilnějším loňském ročníku to bylo 1546 e-shopů, jejich obrat přesáhl 211 milionů korun.

„Všechny e-shopy zapojené do akce budou v jejím průběhu označeny ikonkou Doprava zdarma. Zapojit se mohou pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky, takže se zákazníci při nákupu nemusí ničeho obávat,“ říká Jan Kriegel z portálu Heureka.cz.

Mezi největší zúčastněné e-shopy letos patří Mall.cz, který nyní patří stejnému majiteli jako Heureka a je dvojkou na tuzemském trhu. Nechybějí ani Kasa.cz, Euronics, T.S. Bohemia, Mironet nebo Datart. Kompletní seznam obchodů je k dispozici na adrese Dendopravyzdarma.cz.

Podle odpoledních údajů z tohoto webu se nakonec účastní "jen" kolem 1540 e-shopů. "Zákazníci mají nárok na jeden způsob doručení zdarma a e-shopy zapojené do akce procházejí kontrolou splnění této podmínky. V tom jsme důslední, proto se může počet zapojených e-shopů ještě mírně lišit a kolísat. Finální stav bude znám zítra po skončení celé akce," vysvětluje Kriegel.

Minimální výše objednávky je 300 korun, na hmotnosti nezáleží. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD. Inspirací pro Den dopravy zdarma byl Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.

Dne dopravy zdarma pořádaného Heurekou se stejně jako v předchozích letech nezúčastní největší tuzemský e-shop Alza.cz, který opět spustil vlastní akci s prakticky stejným obsahem. Letos dokonce nabízí týden dopravy zdarma, podmínkou je nákup v hodnotě alespoň 299 korun. Právě Alza navíc letos ukončila spolupráci s Heurekou kvůli tomu, že porovnávač se stal součástí stejné skupiny jako Mall.cz.

Tuzemským e-shopům bude letos výrazněji než dříve konkurovat i světová jednička Amazon.com. Začala totiž nabízet dopravu zdarma do České republiky při objednávce za alespoň 39 eur (tedy něco nad 1000 korun). Nabídku lze využít na německé verzi stránek, v českém jazyce zatím Amazon nefunguje. Doprava zdarma se však týká jen „standardní doby dodávky“, která trvá čtyři až osm pracovních dnů. Kdo chce mít zboží za dva až tři dny, musí si připlatit.

Při rozhodování o výběru e-shopu vyhledává dopravu zdarma 53 procent lidí, ukázal průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Pro 52 procent lidí je pak důležitá dostupnost zboží skladem.

„Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 procent zákazníků, 60 procent z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu,“ upřesňuje šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Letošní rok opět přinese e-shopům rekordní tržby. Oproti loňsku jsou zatím každý měsíc vyšší zhruba o pětinu až čtvrtinu. Heureka odhaduje, že loni utržily tuzemské e-shopy 81 miliard korun a jejich podíl na maloobchodu dosáhl 8,1 procenta. Letos by se tržby měly přiblížit 100 miliardám.

 

Právě se děje

Další zprávy