"Slavíme Black Friday, svátek všech slev." Obchodníci opět oprašují staré známé triky

Ekonomika on ČTK Ekonomika, on, ČTK
23. 11. 2018 10:11
Už i v Česku velice úspěšná prodejní akce Black Friday nemusí být nejšťastnější způsob, jak nakoupit ve slevě například dárky na Vánoce. Spousta prodejců totiž používá jednoduché triky, jak se slevou kouzlit.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Firmy si neustálými slevovými akcemi škodí

Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy si e-shopy nekonečnými slevovými akcemi spíše škodí. Lidé si poté odvyknou kupovat zboží a radši počkají na slevu.

"Z dalšího prodlužování či opakování Black Friday během roku nevede cesta zpět. Zákazníci budou slevy příště očekávat, což může směřovat k ještě nižším maržím, nebo ještě větší polarizaci. Stane se to, že lidé budou nakupovat jen ve výprodejových dobách," uvedl Poucha.

Český trh je podle něj citlivý na slevy a akce všeho druhu - je jich ale tolik, že si tím obchodníci utahují smyčku kolem krku. Prodejci v ČR si tak dlouhodobě kazí ceny a marže a nepřináší zákazníkům nic, co by mohlo opodstatnit vyšší cenu, upozornil Poucha.

 

Právě se děje

Další zprávy