Black Friday

Prodejci hlásí stejný zájem o Black Friday jako loni, někteří mají i vyšší tržby

Zájem o nákupy při letošní slevové akci Black Friday je podle některých prodejců srovnatelný s loňským, část obchodníků sleduje meziroční nárůst poptávky. Většina e-shopů zahájila akci s předstihem, u mnohých potrvá i o víkendu. Stejně jako v minulosti obchodníci očekávají, že nejsilnějším nákupním dnem bude tento pátek, tedy oficiální termín akce. Lidé slevy využívají nejčastěji k nákupu mobilních telefonů, dále třeba kávovarů, parfémů či kosmetiky. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.

E-shop Mall.cz spustil akci 8. října, zboží se slevami nabízí do neděle. "Letošní Black Friday je zatím velmi srovnatelný s tím loňským. Vidíme, že se zákazníci i letos rozhodli pořídit vánoční dárky na internetu v klidu a bezpečí domova. Pokud srovnáme například ten poslední týden s běžným týdnem v září, jsou prodeje dvojnásobné," uvedla mluvčí internetového prodejce Pavla Hobíková. Upozornila, že kvůli nedostatku čipů by se mohlo stát, že nabídka v dalším období nebude v některých kategoriích tak široká, jak byli lidé zvyklí.

Také Darart zahájil slevovou akci s předstihem, zboží za akční ceny bude zákazníkům podle mluvčí společnosti Evy Kočicové nabízet do konce listopadu. "Letošní zájem je prozatím podobný loňskému, jen průběh je jiný v tom, že lidé nakupují také v prodejnách, které jsme v loňském roce měli zavřené," řekla Kočicová. Největší poptávka je podle ní tradičně po mobilních telefonech, televizorech, noteboocích, kávovarech, ale i produktech péče o vlasy a tělo.

Zdroj: ČTK