"Slavíme Black Friday, svátek všech slev." Obchodníci opět oprašují staré známé triky

Ekonomika on ČTK Ekonomika, on, ČTK
23. 11. 2018 10:11
Už i v Česku velice úspěšná prodejní akce Black Friday nemusí být nejšťastnější způsob, jak nakoupit ve slevě například dárky na Vánoce. Spousta prodejců totiž používá jednoduché triky, jak se slevou kouzlit.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Euronics

Právě teď ve slevě

Inspekce ve svém varování uvádí další příklady, kterými se zabývá. Pokutu 50 tisíc korun dostal třeba obchod Euronics, který na svých webových stránkách uváděl u výrobku slevu, aniž by prokázal, z jaké ceny je sleva na výrobek vypočítána.

"Spotřebitel tak mohl učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Kontrolou bylo dále zjištěno, že u prodejce na provozovně v Elektro Euronics na adrese Jánská 21, Brno nebyl spotřebitel v souladu s cenovými předpisy seznámen s cenou měrnou u celé řady balených potravinářských výrobků," vysvětluje mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Podobně porušil pravidla v předchozích letech i obchod Baumax. Ten dostal pokutu 10 tisíc korun za katalog se sloganem "Pouze teď", kde uváděl cenu pro určitý měsíc u zhruba dvaceti druhů zboží, ačkoliv byly prokazatelně stejné jako v měsících předešlých.

Podle ČOI tím porušil tehdejší ustanovení zákona, podle něhož "informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že byla nebo bude zvýšena, snížena nebo změněna".

Aktuální znění zákona zakazuje "nepravdivě uvádět, že výrobek nebo služba budou nabízeny (případně za určitých podmínek) pouze po omezenou dobu s cílem přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí, aniž by měl přiměřenou lhůtu potřebnou k informovanému rozhodnutí".

 

Právě se děje

Další zprávy