"Slavíme Black Friday, svátek všech slev." Obchodníci opět oprašují staré známé triky

Ekonomika on ČTK Ekonomika, on, ČTK
23. 11. 2018 10:11
Už i v Česku velice úspěšná prodejní akce Black Friday nemusí být nejšťastnější způsob, jak nakoupit ve slevě například dárky na Vánoce. Spousta prodejců totiž používá jednoduché triky, jak se slevou kouzlit.
Tesco - ilustrační foto
Tesco - ilustrační foto | Foto: Reuters

Na slevu se dá i zapomenout

Další trik, před kterým by se měli mít zákazníci na pozoru, se týká spíše kamenných prodejen. Jedná se o rozdílnou cenu v regále obchodu a u kasy.

V loňském roce dostal například řetězec Tesco pokutu 1 700 000 korun. Souhrnná sankce padla za 39 kontrol v Plzeňském a Karlovarském kraji. Nejzávažnějším přestupkem bylo podle ČOI nesprávné účtování s celkovým rozdílem 978 korun v neprospěch zákazníka (nejde však o jeden případ, ale o součet pochybení při 27 kontrolách).

Dále prodejna mimo jiné nenabízela akční zboží avizované v letáku, přestože akce už podle data probíhala. Při 22 kontrolách nebyly výrobky označeny "cenou platnou v okamžiku nabídky".

ČOI pak popisuje další typický příklad. V elektru ve Velkém Meziříčí nabízeli jako "Top produkt" v rámci reklamní akce "Black Friday" žehličku Philips. Avizovaná cena byla 1 799 korun, skutečně účtovaná však 2 499 korun. S prodejnou zahájili správní řízení.

 

Právě se děje

Další zprávy