Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Internetový nákupní koš
Nákupní koš v kamenném obchodu se proti tomu internetovému liší jednak složením, ale i objemem.
"Průměrná útrata lidí v kamenném obchodě dosahuje 230 korun na jeden nákup. Na internetu je to třikrát více," říká Martina Horká, jednatelka dm drogerie markt Česká republika, která je odpovědná za marketing a nákup.
Ve složení elektronického košíku převažují hlavně těžké položky, jako jsou nápoje, prací prášky a gely, jednorázové pleny či krmivo pro psy. V košíku z kamenného obchodu zase převládají čerstvé potraviny a mléčné a mražené výrobky. Souvisí to s tím, že Češi si chtějí takovéto potraviny nejvíce vybrat osobně a nechtějí to nechat na prostředníkovi.