Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Potraviny on-line

Ačkoliv v celkových elektronických nákupech utrácejí Češi lehce přes desetinu svých peněz, do rychloobrátkového zboží zatím investují maximálně dvě procenta svých prostředků.

V Evropě i tak patří spíše ke zkušenějším nákupčím přes internet, mnohem větší praxi mají už jen Angličané a Francouzi.

Výrazně před Evropany jsou však Asijci. V Číně nakupuje potraviny přes internet každý sedmý obyvatel a v Jižní Koreji skoro každý pátý občan.

 

Právě se děje

Další zprávy