Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Slevy a internet

Slevy mají vliv i na on-line nakupování. Právě možnost porovnat si ceny zboží pohodlně z domova stojí podle Karla Týry z Nielsenu i Michala Ševery ze SOCR ČR mimo jiné za tím, že Češi patří k největším e-shopovým experimentátorům.

V Evropské unii mají největší zkušenosti s nakupováním na internetu u devíti z jedenácti zkoumaných kategorií. Vůbec nejzkušenější jsou při nakupování elektroniky, léků a čisticích prostředků. Za Evropou mírně pokulhávají jen při nákupu knih a u rozvozu jídla.

V maloobchodu (bez aut, nemovitostí a služeb) se podle viceprezidenta SOCR ČR Ševery protočí ročně 1,1 bilionu korun. Přes internet si loni Češi z tohoto podílu nakoupili podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) více než desetinu zboží. Letos tento podíl podle odhadů asociace vystoupá na 11,3 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy