Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Co musí mít atraktivní web

Pro Čechy je při nakupování na internetu nejdůležitější to, jak přehledné má e-shop stránky a jak dobře se na něm orientují. Akční ceny a sortiment hrají podle jejich názoru už menší roli a nejmenším lákadlem je pro ně doplňkové zboží.

"V České republice zatím chybí například aplikace pro seniory, které mají větší písmo, nebo i menší, ale přehlednější nabídku zboží, které si důchodci opakovaně kupují," zamýšlí se Týra ze společnosti Nielsen nad tím, kam jde posunout dosud nevyužitý nákupní potenciál jedné z nejrychleji rostoucích zákaznických skupin.

 

Právě se děje

Další zprávy