Tereza Holanová
20. 12. 2015 14:14
Firmy nabízejí nejvíce volných pracovních míst od začátku krize. Přesto se ale vyplatí pohovor nepodceňovat. Projděte si špatné zkušenosti náborových specialistů v Česku.
Dvě otázky, které vždycky zazní
"Obecně nemá většinou personalista problém se něčemu zasmát, ale nesmí to překročit určitou hranici slušnosti," uvádí Exnerová. Pokud se někomu podaří zkomolit jméno generálního ředitele a z Kysilky se stane například Kyselý, tak jen uchazeče opraví. "Jedna špatná odpověď schopného kandidáta určitě hned nevyřadí," tvrdí mluvčí České spořitelny.
Více než "přeřeky" vadí personalistům nepřipravenost - když kandidát například nedokáže vysvětlit, proč odešel od předchozího zaměstnavatele. Dobré je mít připravenou i odpověď na to, kolik by si chtěl uchazeč na novém místě přibližně vydělat. "Nejčastější bývá: No, já nevím," říká marketingová manažerka Grafton Recruitment Jitka Součková. Obě otázky přitom podle ní zazní vždy.