Globus
"Od začátku fungování nového systému e-neschopenek registrujeme i my určité technické či obsahové nesrovnalosti, které v 95 procentech případů ukazují na nesprávné kroky ze strany lékařů a ve zbytku i na chyby e-portálu České správy sociálního zabezpečení," popisuje pro Aktuálně.cz tisková mluvčí Rita Gabrielová.
"Na začátku roku někteří lékaři vystavovali stále ještě papírové neschopenky, protože jim prý systém e-neschopenek nefungoval. Tak se stávalo, že v některých případech ČSSZ zadala do elektronického systému pouze konec pracovní neschopnosti, aniž by vyplnila i začátek.
Dále někteří lékaři vystavovali jednomu zaměstnanci dvě e-neschopenky ve stejný den, anebo s různými daty. Chyby se vyskytly i v příjemci e-neschopenky, která někdy odešla k minulému zaměstnavateli, protože zaměstnanec nebyl odhlášen z registru pojištěnců.
V Globusu pracujeme také s cizinci a zde nastávaly další komplikace s rodnými čísly - lékaři je do systému e-neschopenky zadali ze zdravotní kartičky, ale u ČSSZ jsou cizinci registrováni pod evidenčním číslem pojištěnce u ČSSZ a to je jiné. E-neschopenka tedy do Globusu vůbec nedorazila," dodává Gabrielová.
Zmiňuje přitom také chyby na e-portálu. "Například při vyhledávání v hromadném seznamu se zaměstnanec s e-neschopenkou vyskytuje, ale při hledání pod jeho rodným číslem u něj doklad o pracovní neschopnosti chybí. Také registrujeme problémy s odesíláním příloh, třeba pravděpodobný příjem zaměstnance vůbec nelze zaslat," dodává mluvčí.