Na úřad bezkontaktně: Co vše lze vyřídit elektronicky a jaké změny pandemie přináší

Ekonomika Ekonomika
6. 4. 2020 13:24
O elektronickou komunikaci je v době šíření koronaviru zájem. Počet žádostí o zřízení datové schránky se v březnu u soukromých osob zvedl meziročně o třetinu, u živnostníků pak skoro o polovinu. V absolutních číslech je to v obou případech nárůst o více než 1400 žádostí. K používání "datovek" v současnosti vyzývá i samo ministerstvo vnitra. Připomeňte si, co vše je možné vyřídit elektronicky.
Muž, internet, ilustrační foto
Muž, internet, ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Datová schránka funguje v Česku už 11 let. Za tu dobu jich bylo zřízeno 1 073 253 a prošlo jimi přes 742,5 milionu datových zpráv. Jde v podstatě o e-mailovou schránku, která má ověřeného vlastníka, a nahrazuje tak ve virtuálním světě prokazování občanským průkazem na úřadech, poště i v dalších institucích.

Podat lze přes ni například daňové přiznání, zažádat o výpis z rejstříku trestů, získat výpis bodů řidiče nebo také zaslat omluvenku dítěti do školy.

S příchodem pandemie koronaviru do Česka se počet posílaných datových zpráv v březnu zvýšil o 3,5 procenta, tedy o 329 800 zpráv. Počet zpráv v rámci soukromé komunikace se zvedl o tři čtvrtiny - tedy zhruba 29 400 zpráv, uvedlo ministerstvo vnitra, které má správu "datovek" na starosti.

  • Připomeňte si s naším přehledem, jak elektronicky komunikovat i jaké novinky nouzový stav v této oblasti přináší.
 

Právě se děje

Další zprávy