Praha - Během třídenní akce Dny dopravy zdarma, která ve středu skončila, utratili zákazníci v 1400 e-shopech 593 milionů korun. Uvedl to srovnávač cen Heureka.cz, který akci zastřešuje.
Celkem zákazníci uskutečnili 427 400 objednávek, u nichž nemuseli platit poštovné. Nejvíce objednávali knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry či stavebnice. Na nákladech za dopravu lidé ušetřili téměř 34 milionů korun.
Oproti loňsku se akce prodloužila na tři dny. "Akci jsme prodlužovali na základě zpětné vazby od e-shopů a naším cílem bylo zákazníkům poskytnout více času na rozmyšlení nákupu. Čísla potvrzují, že to byl krok správným směrem," uvedl Jan Kriegel z Heureka.cz.
Podle údajů platební brány PayU se v průměru zvedly tržby e-shopů zhruba o polovinu ve srovnání se stejným obdobím v minulém týdnu. Některé menší zaznamenaly ale nárůsty až o 300 procent. "Největší nárůst zaznamenaly menší e-shopy, které standardně mívají za dopravu poplatek vyšší, nebo vůbec nemají dopravu zdarma od určité výše objednávky," uvedla Barbora Tyllová z PayU.
Nejvíc objednávali zákazníci po večerech mezi osmou a desátou hodinou. "Zvýšený zájem jsme sledovali také hned po startu akce, v pondělí po poledni," dodal Kriegel.
E-shopy letos čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou téměř o pětinu na 38 miliard korun. Na Dny dopravy zdarma navážou příští týden nákupní akce importované z USA a Velké Británie. Black Friday letos připadá na 24. listopad, Cyber Monday na 27. listopad. Vrchol prodejů přes internet se čeká v polovině prosince.