Představujeme projekty, které se 30. listopadu utkají v soutěži MOJE KONZOLE. O vítězi klání v upravování herních ovladačů můžete rozhodnout i vy - stačí, když se zúčastníte finálového večera v pražském hackerspace brmlab!
Na zápěstí Pavla Jetenského se podepsaly roky programování a neustálé práce s myší a klávesnicí. Roky strávené u počítače společně se zvyšující se bolestí ruky ho přivedly na nápad, zbavit se myši při ovládání počítače úplně.
Jeho projekt TouchTable využívá senzoru Kinect k mapování povrchu pracovního stolu, na kterém ruka přebírá funkci vstupního zařízení. Poklepání ukazováčkem slouží jako kliknutí, v kombinaci s pohybem palce pak "rightclick".
Hloubkový senzor Kinectu dokáže rozeznat jednotlivé prsty ruky, takže nejběžnější úkony myší budou do budoucna moci doplnit další gesta a pohyby.
Prstem po mapě
"Rozhraní zároveň patří mezi multi-touch systémy - můžeme zkombinovat informaci ze všech dvaceti prstů najednou," popisuje Jetenský.
"Představme si třeba aplikaci pro prohlížení map. Jezdíme-li levým ukazováčkem po stole, posouváme mapu. Pokud budeme hýbat po stole oběma ukazováčky, mapa se bude zároveň natáčet a zoomovat (stejně jako u jiných multi-touch zařízení). Pokud však rozevřeme levý ukazováček a palec (gesto pro měření), pravou rukou budeme kreslit na mapě trasu a měřit tak vzdálenosti."
Doktorand informatiky z Univerzity Pardubice by do budoucna chtěl svůj projekt rozšířit a vytvořit z něj 3D vstupní zařízení, které bude možné použít v situacích, kde například kvůli hygieně nebo špíně není možné používat myš.
Projekt vznikl v prostředí OpenNI s ovladači PrimeSense.
Podívejte se na video, jak TouchTable funguje:
TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!