Obsah vašeho webu: Mnoho firem dělá stejnou chybu

Agentura Najisto
20. 7. 2013 10:22
Web bez kvalitního obsahu fungovat nebude a může vám víc uškodit než pomoci
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: www.alza.cz

Ne nadarmo se na internetu říká, že obsah je král. Sebehezčí web bez dobrého obsahu vám totiž bude naprosto k ničemu.

Mnoho společností dělá tu chybu, že investují obrovské částky do úžasného designu pro svůj nový web, ale na obsah už tak nějak zapomínají. Myslí si, že krásný design stačí naplnit nějakými texty a nový web bude fungovat.

Tragicky se mýlí. Web bez kvalitního obsahu fungovat nebude a může vám víc uškodit než pomoci.

Dobrý obsah je základem úspěšného webu

Právě obsah na vašem webu je to, co prodává.

Poutavě a přesvědčivě vypracovaný obsah nahradí na vašem webu zkušeného prodavače, který by jinak v živém rozhovoru se zákazníkem prezentoval váš produkt a snažil se zákazníka přesvědčit ke koupi.

Typy obsahu

Nejběžnějším obsahem na webu je text.

Na vašem novém webu to budou především prodejní texty, které budou prezentovat vaši firmu, produkty a služby návštěvníkům tak, aby v nich vzbudili dojem. Návštěvníci by po přečtení měli mít pocit, že našli to, co hledali. Že vy a váš produkt spolehlivě vyřešíte jejich palčivý problém.

Prodejními texty to ale samozřejmě nekončí. Kdybyste na webu měli jen text, byla by to asi docela nuda, že ano. Proto je vhodné k textu přidat i obrázky, které doplní či zdůrazní obsah textu.

Ideální jsou kvalitní fotky produktu, fotky z výroby, infografiky atd.

V poslední době se také čím dál více rozmáhá video obsah a v menší míře také audio. Krátké video na webu vysvětlí a názorně ukáže, proč by vám návštěvníci měli věnovat pozornost a jak jim pomůžete.

Vhodným doplňkovým obsahem na webu jsou zajímavé, poučné či zábavné články na firemním blogu. Zde můžete informovat potenciální návštěvníky o novinkách z oboru, o nové nabídce služeb, zde byste se měli vyprofilovat jako zkušení odborníci. Váš firemní blog je  ideální místo, kde můžete svým zákazníkům dát nějakou přidanou hodnotu a přesvědčit je, že právě vy jste ti praví.

Jak tvořit dobrý obsah

Při tvorbě obsahu pro web byste měli mít neustále na mysli svého zákazníka. Vzpomínáte si na to, jak jste si v 2. dílu tohoto seriálu podrobně popisovali svého ideálního zákazníka na internetu?

Uvědomte si, koho chcete svým webem oslovit, a podle toho také tvořte obsah.

Nevypisujte pouze vlastnosti vašich produktů a služeb. Návštěvníci často mají problém si pouze podle vlastností představit, co jim to vlastně přinese.

Při tvorbě obsahu se tedy snažte také zdůraznit přínos vašeho produktu pro zákazníka. Názorně mu ukažte, jak vyřešíte jeho problém. Jak bude jeho život lepší, pokud se rozhodne spolupracovat s vámi.

Pokud chcete, aby váš web návštěvníky oslovil a ideálně také přesvědčil k nákupu, buďte jim užiteční. Tvořte takový obsah, který by u vás chtěli zákazníci nalézt.

Veškerý obsah by měl být intuitivní a snadno použitelný. V případě textu by se měl dobře číst a měl by být vhodně strukturovaný.
Snažte se vytvořit tak dobrý a užitečný obsah, že ho lidé budou chtít sdílet se svými přáteli.

Nebojte se obrátit na profesionály

Tvorba dobrého obsahu je časově a odborně náročná.

Samozřejmě si můžete dělat kompletně celý obsah sami. A mnoho firem to tak, tu s větší, tu menší mírou úspěchu, dělá.

Jak už jsme ale zmínili v prvním článku našeho seriálu, vy byste se měli zaměřit na to, co umíte nejlépe.

Netápejte s vytvářením vaší webové prezentace. Spojte se s týmem odborníků z Agentury Najisto, rádi se o vás postarají.

 

Právě se děje

Další zprávy