Chystáte web, který vydělává? Tohle na něm nesmí chybět

Agentura Najisto
20. 7. 2013 10:18
Zapamatujte si: Máte zhruba 5 sekund na to, abyste návštěvníky zaujali
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: VISA

Chcete-li web, který bude poutavě prezentovat vaši firmu, produkty a služby, rozhodně by na něm rozhodně nemělo chybět následující.

Hlavní strana

Hlavní strana je obvykle tím prvním, co nově příchozí návštěvníci na vašem webu uvidí. Měli byste si na ní dát opravdu záležet.
Na internetu totiž obzvlášť platí, že důležitý je první dojem.

Máte zhruba 5 sekund na to, abyste návštěvníky zaujali a dali jim dobrý důvod zůstat na stránce a věnovat vám pozornost.

Pokud jim během této krátké doby nesdělíte, co pro návštěvníky můžete udělat, kliknou na tlačítko zpět, odejdou pryč a zbytek vašeho webu ani neuvidí, protože ve vyhledávači na ně čekají stovky dalších firem s podobnou nabídkou.

Na hlavní straně buď rovnou nabízejte své produkty a služby, nebo ji použijte jako rozcestník, který návštěvníky dovede k vašemu produktu, který vyřeší jeho problém.

Strana O nás či O mně

Strana O mně či O nás patří mezi nejdůležitější a zároveň i nejopomíjenější stránky webu. Tato strana vám dává jedinečnou možnost získat si čtenáře na svoji stranu. Zde ukážete svoji lidskou stránku, zde se podělíte se čtenáři o svoji motivaci, o svoji vizi či poslání.

Nepromarněte tuto šanci tím, že zde čtenáři najdou jen pár nudných korporátních větiček a stručnou historii firmy. To zajímá málokoho.

Využijte tuto stranu k budování důvěry. Snažte se navázat se čtenářem lidské spojení.

Reference

Reference jsou účinným nástrojem budování důvěry u potenciálních zákazníků.

Lidé vám budou spíše důvěřovat, když budou vědět, že už jste někomu úspěšně pomohli a ten zákazník s vámi byl natolik spokojen, že vám napsal osobní doporučení.

Reference využívají prastarý princip v lidském mozku: “Bylo to dost dobré pro ostatní. Ostatní této firmě věřili a vyplatilo se jim to. Bude to tedy dobré i pro mě.”

Je důležité, aby referece vypadaly důvěryhodně.

Musí být zřejmé, že je napsal skutečný zákazník a ne jen zaměstnanec vašeho marketingového oddělení.

Ke každé referenci přidejte jméno a ideálně i fotografii či logo firmy a kontaktní informace, kde si lidé budou moci referenci ověřit. Pravděpodobně si to nikdo nikdy ověřovat nebude, ale na čtenáře to působí mnohem důvěryhodněji než prosté “Napsal Jan Novák”.

Dobrý příklad, jak správně pracovat s referencemi a osobními doporučeními, naleznete na portálu pro nezávislé profesionály www.navolnenoze.cz nebo http://www.is4u.cz/cs/o-nas/rekli-o-nas.

Kontakty

Dejte potenciálním zákazníkům možnost vás kontaktovat. Třeba se budou chtít před nákupem na něco zeptat, třeba mají nějakou připomínku.

Nenuťte je složitě hledat vaše kontaktní údaje.

Obvyklé kontaktní údaje:
● E-mail
● Telefon
● Skype
● Adresa

Na stránce s kontakty by rozhodně neměl chybět jednoduchý kontaktní formulář, který návštěvníkům umožní vás snadno kontaktovat či rovnou poslat objednávku z prostředí internetového prohlížeče. Kontaktní formulář vám také usnadní měření účinnosti webu.

Na příklad dobré kontaktní stránky i s formulářem se podívejte zde:
● http://www.vasecocky.cz/kontakt.html
● http://www.stresnioknapraha.cz/

Uveďte fotografie lidí, se kterými budou zákazníci jednat. Opět to působí důvěryhodněji, když si budou moci představit, že za e-mailem či telefonem stojí skutečně konkrétní člověk.

Pokud máte kamenný obchod nebo provozovnu, vložte na web mapu s vyznačeným místem, kde vás najdou. Pokud je k vám složitější cesta, ušetřete svým zákazníkům čas a vypište ji.

Povinné údaje

Podle zákona by na vašem webu neměly chybět tyto identifikační údaje:

● Jméno či název firmy
● Adresa sídla či místa podnikání
● Identifikační číslo (IČ, DIČ)
● Zápis v obchodním rejstříku včetně spisové značky
● Pokud nejste zapsaní v obchodním rejstříku, musíte uvést jinou evidenci, do které jste zapsáni
● Jste-li společnost se základním kapitálem, uveďte také jeho výši, ale pouze pokud již byl zcela splacen

V příštím díle se dozvíte, jak vytvořit účinný obsah na váš nový web, který vám bude přivádět nové platící zákazníky.

I nadále váháte, jak uchopit vaši webovou prezentaci? Obrťte se na Agenturu Najisto, kde se o vás postarají zkušení profesionálové.

 

Právě se děje

Další zprávy