Internet je stále větší a rychlejší a to nejen díky rostoucímu počtu uživatelů, ale také nových zařízeních, které jsou do sítě připojeny. Tato expanze je doprovázena také stabilním růstem šířky přenosového pásma i rychlosti připojení. Takové jsou podle Reuters závěry poslední analýzy společnosti Akamai.
Nejvyšší přenosovou rychlost ze všech zemí má Jižní Korea, kde dosahuje průměrná rychlost 14,4 Mbps. Druhý Hong Kong měl průměrnou rychlost připojení 9,2 Mbps a třetí Japonsko 8,1 Mbps. Z hlediska unikátních připojení k internetu jsou na prvním místě USA, druhá je Čína a třetí Japonsko.
Nejrychlejší města
Podle analýzy Akamai leží tři města s nejrychlejší průměrnou rychlostí v Japonsku. Jsou to Kanagawa s 12,2 Mbps, Shimotsuma s 12,9 Mbps a Tokai s 13,2 Mbps. Dvě třetiny mezi stovkou nejrychlejších měst leží v Asii, z toho 61 měst je z Japonska. 18 měst z tohoto seznamu je z USA, tři z Kanady a zbytek tvoří evropská města. Nejrychlejším americkým městem z pohledu internetu je kalifornské Riverside s 7,8 Mbps.
V Evropě má nejrychlejší průměrnou rychlost připojení norské Lyse s 8,1 Mbps. Průměrná rychlost připojení k internetu v Česku je 5,7 Mbps a celosvětový průměr pak činí 1,94 Mbps. Kompletní Zprávu o stavu internetu od firmy Akamai nejdete zde.
Nikomu nevěř
S trochu jinou analýzou však přišel britský regulační orgán Ofcom. Ten již dlouho upozorňuje, že řada internetových připojovatelů uvádí v reklamách rychlosti, které pak nejsou schopné uživatelům poskytnout. Jeho šéf Ed Richards tuto skutečnost komentoval pro Guardian slovy: "Náš výzkum nám stále říká, že někteří spotřebitelé nezískávají ani zdaleka rychlosti udávané ISP." Podle Guardianu je rozdíl až poloviční. Ofcom proto naléhá na další regulační orgány, aby tlačily na změny v reklamních strategiích firem poskytujících internetové připojení a spotřebitelé tak měli možnost činit informovanější rozhodnutí.
Podle Guardianu je za nižší přenosová rychlost způsobená vyšší poptávkou po náročných video službách, jakou je BBC iPlayer nebo YouTube. Jejich provoz je pak pro infrastrukturu velkou zátěží a firmy kvůli ní nejsou schopné dostát svým závazkům.
Nejlépe jsou na tom podle Ofcomu zákazníci s pevným optickým připojením. Podle jejich analýzy je schopen například Virgin Media poskytnout svým zákazníkům ještě o něco vyšší rychlost, než je udávaných 30 Mbps. Optického připojení však využívá jen 22% Britů, i když tuto dražší možnost má 57%.