Zájem TV diváků o olympiádu klesá. Pomoci má internet

Redakce EKO, Reuters
2. 8. 2008 14:00
Peking má být první digitální olympiádou
Yao Ming se zúčastnil slavnostního otevření olympijské vesničky, kde má být ubytováno 16 tisíc sportovců a jejich doprovodu
Yao Ming se zúčastnil slavnostního otevření olympijské vesničky, kde má být ubytováno 16 tisíc sportovců a jejich doprovodu | Foto: Reuters

Londýn - Olympijská myšlenka stárne - a s ní i průměrný televizní divák. Bez moderních technologií to už nepůjde.

V Aténách, kde se letní olympijské hry konaly před čtyřmi lety, dosáhl průměrný věk televizního diváka 40 let. Ukazuje se,  že nejinak tomu bude i letos.

"Možná se kouknu někdy večer na sestřih, ale sledovat přímé přenosy? To nebudu," tvrdí kupříkladu devatenáctiletý britský student Richard Cousins.

Nové tisíciletí skýtá nové možnosti a lákadla. "Olympijské hry na televizní obrazovce už tolik netáhnou," posteskl si Alex Balfour, člen organizačního výboru pro příští olympijské hry v Londýně 2012.

Bez internetu to nepůjde

Podle ředitele videosharingové platformy The NewsMarket Shoba Purushothamana může vše změnit současná digitální doba. "Díky moderním technologiím se z olympijských her stane osobní věc," doufá.

A za pravdu mu dává také technický ředitel zimních her 2014 v Soči Alexander Vronski. "Moderní technologie budou hrát při olympijských hrách stále důležitější roli. Nová média útočí na další a další země," citovala jeho slova agentura Reuters.

Podle Britů bude už tato olympiáda první digitální. "Olympiáda se objeví na Facebooku, YouTube, Flickeru, ať se Vám to líbí nebo ne," tvrdí Balfour.

Mezinárodní olympijský výbor si je poklesu zájmu mladších generací vědom. Také proto se snaží do programu her zařadit atraktivnější sporty jako snowboarding v zimě nebo horská kola pro letní olympijské hry.

"Mladí se tak naučí něco o olympijských hodnotách a výhodách sportu," tvrdí prezident Mezinárodního olympijského výboru Jacques Rogge.

Boj o diváky začíná

Pokles zájmu o olympijské hry hatí plány sponzorům i televizním společnostem. Ty se však ze všech sil snaží diváky k televizním obrazovkám přilákat.

Například ve Spojených státech nabídne stanice NBC více než 3 600 hodin přenosů z Pekingu, což je o třetinu více než před čtyřmi lety, ale stále jen třetina toho, co se bude přenášet na internetu.

Na maraton televizních přenosů se chystá i Česká televize. Sportovním fanouškům nabídne přenosy na dvou programech. ČT2 i ČT 4 budou vysílat nepřetrživě šestnáct dní.

"Z mnoha hledisek začne 8. srpna největší televizní operace roku 2008," říká Lucie Slezáková, projektový manažer ČT.

 

Právě se děje

Další zprávy