Automobilka v rámci společného podniku s Toyotou působí také v České republice a letos čeká další problémy.
Peugeot předpokládá, že v letošním prvním pololetí bude mít opět nižší provozní zisk. Na vině jsou podle vedení firmy hlavně
dražší suroviny, zčásti ale i vyšší náklady na splnění emisních standardů v evropských zemích.
Na varování okamžitě zareagovaly akcie automobilky, jejichž kurz klesl zhruba o 3,5 procenta. Akcie konkurenční automobilky
Renault, která výsledky hospodaření oznámí ve čtvrtek, oslabily o 1,5 procenta. Obchodníci předpokládají, že analytici sníží odhad zisku PSA na letošní rok zhruba o deset procent.
PSA se potýká s podobnými problémy jako jiní výrobci. Má tedy potíže s prodejem na západoevropských trzích, kde klesá odbyt. PSA se snaží tento negativní vliv vyvážit nabídkou nových modelů, pokouší se ale i zvýšit svůj geografický dosah. Od července 2004 do prosince 2005 obnovila třetinu modelů. Další třetinu se chystá obnovit letos.
PSA Peugeot Citroën je šestou největší automobilkou na světě. Výsledek za loňský rok je v souladu s předběžnými čísly, o nichž
automobilka informovala už v lednu. Provozní zisk za loňský rok, kterému podnik říká konsolidovaná provozní marže, činil pouze 3,4 procenta z tržeb. O rok dříve to bylo 4,4 procenta. Snahou přitom bylo udržet marži na čtyřech procentech.
"Skupina předpokládá, že provozní marže bude v prvním pololetí 2006 podobná jako ve druhém pololetí 2005, než vykáže ve
druhých šesti měsících roku zlepšení," píše se ve sdělení skupiny PSA. Mluvčí firmy upřesnil, že ve druhém pololetí činila provozní
marže 759 milionů eur. To bylo jen 2,8 procenta z tržeb.
PSA má střednědobý cíl prodávat asi čtyři miliony automobilů a dosáhnout šestiprocentní provozní marže. V loňském roce skupina
prodala 3,39 milionu automobilů.