V roce 2011 má totiž začít fungovat zcela nové letiště Berlin-Brandenburg International airport (BBI). Jeho výstavba má spolknout dvě miliardy eur, tedy 55 miliard korun, a obsloužit by mělo téměř 25 milionů pasažérů ročně.
Jenže nyní se k nespokojeným Berlíňanům připojila i spolková kancléřka Angela Merkelová. Spolu s nimi bojuje o to, aby letiště Tempelhof zůstalo v provozu a tato "chlouba Berlína" dále odbavovala pasažéry.
Obří letiště je pouhých deset minut vlakem z centra města a v sedmdesátých letech využívalo jeho služeb šest milionů lidí ročně. Nyní obslouží stěží půl milionu a uskuteční se zde pouze 40 letů denně. Jeho funkci totiž z velké části přebralo letiště Tegel, které však po spuštění BBI také přestane fungovat.
Kino nebo kanceláře
Budoucnost známého letiště je tedy zatím velmi nejistá. Pokud však skutečně přestane sloužit jako letiště, vyroste na jeho místě kancelářský komplex či zábavní centrum.
Šéf státem vlastněných drah Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn však nabídl, že německá vlaková společnost by mohla převzít hlavní ranvej a pronajímat ji pro soukromé lety. Firma však podle Mehdornových slov nemá zájem o letištní budovu.
Plán na nové letiště BBI zůstává však stale velmi kontroverzní. Přestože vytvoří asi 40 tisíc nových pracovních míst, lidé v okolí stavby si stěžují, že letiště bude zdrojem nadměrného hluku a že nepomohou ani omezení nočních letů.
Letecký most
Letiště Tempelhof je nejstarším civilním komerčním letištěm. Postaveno bylo již v roce 1923 a velkého rozšíření se dočkalo díky nacistům během druhé světové války.
Zároveň v letech 1948 až 1949 zajišťovalo dopravu jídla do Západního Berlína ve chvíli, kdy východní mocnosti provedly blokádu této části města. Spojenci tehdy vytvořili letecký most, kterým se podařilo dodávat obyvatelům západní části Berlína vše potřebné.