Pod heslem "McJob", tedy něco jako McPráce, najde zájemce v Oxfordském anglickém slovníků vysvětlení, že jde o "nestimulující, málo placenou práci s malou šancí na postup".
Proti tomu se firma samozřejmě ohrazuje. Podle Lorraine Homerové firma cítí, že tato definice je "zastaralá a nesprávná". A chce se bránit.
Britská divize McDonald´s dokonce plánuje spustit kampaň spojenou s peticí, která by požadovala přinejmenším změnu hesla ve slovníku.
Šesté výročí ve slovníku
Poprvé se výraz McJob objevil v osmdesátých letech ve Spojených státech. Zpopularizovala ho ale až kniha Douglase Couplanda z roku 1991 nazvaná Generation X.
Do prestižního Oxfordského slovníku se dostal až o deset let později, v březnu 2001.
Firma již se již delší dobu snaží zbavit nálepky zaměstnavatele, který nabízí jen mizernou práci za málo peněz. Pomoci měla i kampaň se sloganem "McVyhlídky - více než polovina našeho manažerského týmu začínala v restauraci. To není špatné na McJob".
Budoucnost ve fastfoodu?
Existuje dokonce britská studie, která uvádí, že McJob není takovým zlem, jak se může zdát.
"Mladí lidé, když u firmy začínají, tak se na tuto práci dívají stejně jako všichni ostatní, tedy jako na McJob. Ale brzy se jejich postoj mění a ve své práci jsou rádi, dobře motivovaní," říká autor analýzy profesor Adrian Furnham.
Velmi překvapivé byly její výsledky: 85 procent zaměstnanců říká, že práce pro McDonald´s je lepší, než čekali, a celé tři čtvrtiny vidí svoji budoucnost v práci pro tuto firmu.
Studie se nevěnuje jen McDonald´s ale i ostatním firmám, které nabízí obdobné práce, tedy od řetězců rychlého občerstvení až po supermarkety.
Ve svých patnácti například mezi regály supermarketu začínal i dnešní šéf Teska sir Terry Leahy. Doplňoval zboží.