Věří, že ekonomické zázemí těchto států jim pomůže překonat vysoké ceny zlata, které je na nejvyšší úrovni za posledních 25 let.
Itálie je největším světovým vývozcem nejluxusnějších klenotů a Spojené arabské emiráty, nejbohatší země regionu, se brzy stane největším zákazníkem. Italové upínají svoje naděje k ekonomickému růstu, který je podpořen rostoucími cenami ropy.
Tradice je víc než móda
Zlato a drahé kameny jsou stále svázány s tradicemi hluboce konzervativního Zálivu. "V těchto společnostech je tradice více než móda. V Evropě býval šperk symbolem společenského postavení. Nyní se jím stal mobilní telefon, značkové oblečení a jiné zboží," říká jeden z italských klenotníků Paolo Iacobelli, který se snaží prosadit v Dubaji.
PŘEČTĚTE SI: Italští skláři vystavují v Praze
Iacobelli se jako jeden z prvních odhodlal k nájezdu na arabské ženy, které po Dubaji chodí zahalené do dlouhých černých hábitů. Rostoucí příjem v Zálivu neznamená, že stará móda uvolňuje místo nové. "Lidé utrácejí za šperky proto, že si jich cení. Zde si je navíc mohou dovolit," pravil Habíb Hasbání z milánského klenotnictví Hasbání - Gioielli.
Zlato dražší, ale v Zálivu to nevadí
Zlato nyní stojí 510 dolarů za unci, ale v Dubaji to nikomu nevadí. Vždyť dovoz šperků z Itállie vzrostl v první polovině letošního roku o čtyřicet procent. "Cena zlata ovlivňuje trhy ve východní Evropě a třeba i v Asii. Zde však jde všechno dobře," pochvaluje si Loriana Ceccarelliová z Italského institutu pro mezinárodní obchod.
Italové jsou připraveni se na rozvíjející trh vrhnout s daleko větší vervou. Podle Ceccarelliové se rozvíjí zlaté šperky v kombinaci s drahými kameny či kůží. "To je přesně to, co mladí lidé po celém světě chtějí. Šperky jsou jednoduché, pěkné a přitom nepříliš drahé," pravila zástupkyně italského obchodu na mezinárodním klenotnickém veletrhu v Dubaji.