Fotbalový lvíček "umírá"

Dušan Klimeš, BBC
21. 5. 2006 11:00
Berlín - Firmě Nici, která vyrábí maskota letošního mistrovství ve fotbale, došel dech a krachuje. Hračky s podobou "fotbalového lvíčka" totiž nezasáhly zákazníky tak, jak společnost doufala.
Foto: Reuters

Nici zaplatila 28 milionů euro, tedy téměř 800 milionů korun, za práva na Golea, lva ve fotbalovém dresu.

Podle zprávy společnosti stojí za problémy a bankrotem firmy slabá poptávka po těchto hračkách.

Bankrot přišel právě šest týdnů před prvním výkopem světového šampionátu, který by měl jinak Německu přinést růst a prosperitu.

Firma Nici předpokládala, že při nákupu práv na výrobu maskota nemohou trefit vedle a že jistojistě zasáhnou dostatek zákazníků. Ale zdá se, že to byl spíš "vlastňák", který bude firmu stát existenci.

Sázka na lva, který má s Německem pramálo společného a které má jako národní symbol orla, nevyšla. Ve skutečnosti, tři lvi jsou symbolem Anglie, tedy zřejmě největšího fotbalového rivala Němců.

Nahota na prodej

Podle některých stojí za neúspěchem prodeje i Goleova "nahota". Má sice dres s číslem šest, designéři mu však zapomněli navrhnout i trenýrky, které by lva zahalovaly.

Fotbalový šampionát je jinak vnímán jako stroj na peníze. Většina firem je díky spojení s touto veleakcí úspěšná.

Sotva skončil jeden sportovní svátek, zimní olympiáda, už se další hlásí o slovo. Pořadatelé fotbalové mistrovství světa v Německu už představili vstupenky na šampionát. Ty jim mají vynést několik milionů.
Sotva skončil jeden sportovní svátek, zimní olympiáda, už se další hlásí o slovo. Pořadatelé fotbalové mistrovství světa v Německu už představili vstupenky na šampionát. Ty jim mají vynést několik milionů. | Foto: Reuters

Adidas již nyní oznámil růst poptávky po produktech spojených s fotbalem a očekává další razantní nárůst jak tržeb, tak zisků.

Tato firma, která se mimo jiné zabývá výrobou replik sportovních dresů týmů Francie, Argentiny, či Německa, zaznamenala nárůst zisku o 37 procent na 144 milionů euro v prvních třech měsících tohoto roku.

Letošní mistrovství bude patřit mezi ty rekordní. V loňském roce vydali sponzoři v souvislosti s touto akcí přes 2,1 miliardy eur, pro letošní rok se počítá s částkou 2,7 miliardy eur.

Na šampionátu by se rádo "přiživilo" až 350 zavedených značek.

 

Právě se děje

Další zprávy