Jejím hlavním cílem je připravit půdu pro šíření filmů online a zároveň bojovat proti pirátským kopiím. K podpisu charty došlo v úterý během filmového festivalu v Cannes.
K firmám, které se "upsaly", patří takový giganti jako Time Warner, BBC, Vivendi, France Telecom, EMI Music, či Gaumont. Za poskytovatele širokopásmového internetu je možné jmenovat Telecom Italia či Tiscali.
"Podstatně rozšíří nabídku evropských filmů a usnadní jejich oběh v evropském i světovém měřítku, stane se inspirací pro jakoukoli příští regulační iniciativu komise," uvedla evropská komisařka Viviane Redingová.
Společně do boje
Jedná se o první krůčky v legálním využívání internetu k šíření filmů. Zatím sloužil širokopásmový rychlý internet spíše k pirátskému poskytování ilegálních kopií.
V nově podepsané chartě se signatáři zavázali, že budou vyvíjet technologie na ochranu copyrightu, spolupracovat při boji s piráty, a zároveň zajišťovat divákům širokou nabídku a pohodlné placené služby.
Komisi jde o to, aby se výrobci a distributoři filmů nebáli nabízet svá díla online, ale aby je mohli naopak tímto způsobem dobře prodávat. Nabádá správce serverů, aby nepropagovali možnosti pirátského kopírování.
Uznává,že charta má zatím jen symbolický význam, považuje ji však za podnět pro konkrétní kroky, které přinesou hmatatelné výsledky.
Perspektivní trh
Většina nahrávacích studií a filmových producentů si začíná jasně uvědomovat, že poskytování jejich produktů v digitální podobě bude brzy nezbytností. Svědčí o tom i výsledky jedné z firem, která se k chartě připojila.
EMI Music vykázala za loňský rok tržby ve výši dvou miliard liber, což je asi 82 miliard korun. Z toho však téměř pět miliard přiteklo právě z prodeje digitální hudby. To je meziroční nárůst o 145 procent a jedná se tak o zajímavý a rapidně rostoucí segment trhu.