Praha - Škoda Auto údajně těsně před dokončením zastavila projekt výroby následníka modelu Roomster. Uvedl to server Auto.cz s odvoláním na dobře informovaný zdroj. Víceúčelové auto (MPV) se mělo vyrábět v polské Poznani s modelem Volkswagen Caddy a mělo jít o jeho technicky spřízněného sourozence.
Zdroje online deníku Aktuálně.cz ze Škody Auto sice tvrdí, že definitivní rozhodnutí ještě nepadlo, ale s druhou generací Roomsteru to nevypadá dobře. Ačkoli se jako důvod případného zrušení projektu nabízí nutnost šetření kvůli následkům aféry Volkswagenu s podváděním při měření emisí naftových motorů, podle neoficiálních informací ze Škody Auto je problém spíše v malé výrobní kapacitě poznaňské továrny.
První generace Škody Roomster vycházela z předchozího modelu Fabia a šlo o malé MPV vyráběné v závodě v Kvasinách. Jeho produkce letos skončila a na prodejnách najdou případní zájemci posledních několik kusů.
Nový Roomster měl mezigeneračně hodně vyrůst. Plánoval se jako derivát úspěšného modelu Volkswagen Caddy, který se vyrábí coby kompaktní dodávka a od ní odvozená osobní verze. (Podrobný test nové generace caddyho si můžete přečíst zde. )
Zdroje ze Škody Auto potvrzují, že nová Škoda Roomster už je hotová a připravená do výroby. Ještě v polovině září na frankfurtském autosalonu nám v exkluzivním rozhovoru šéf českého zastoupení Luboš Vlček potvrdil příjezd Roomsteru II v roce 2016.
Jenže po dnešních spekulacích o konci projektu Roomster II na portálu Auto.cz vydala Škoda Auto prostřednictvím mluvčího Vítězslava Pelce následující stanovisko: „Vnímáme snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV na světových trzích. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky Škoda posilování modelové palety vozů kategorie SUV. Detailní informace k následníku modelu Škoda Roomster zveřejníme později.“
Podle informací Aktuálně.cz nepřipadá dosud preferovaná varianta sourozence Volkswagenu Caddy v úvahu kvůli tomu, že na výrobní lince v Poznani není dostatečná kapacita. Ve hře je i možnost nového vlastního projektu Škody, protože kompaktní dodávka i vůz kategorie MPV v jejím portfoliu chybí.
Zdroje z automobilky tvrdí, že za zpožděním nebo případným zastavením výroby nového Roomsteru nejsou úsporná opatření. Ta bude muset koncern Volkswagen zavést, aby se vyrovnal s následky aféry s podvodným softwarem ve svých starších dieselových motorech. Případné zastavení projektu Roomster II bude naopak znamenat finanční ztrátu, protože vývoj už hotového auta rozhodně nebyl zadarmo.
-------------------------------
Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení? Pomůžeme vám najít výhodnější!