Firma by se místo toho mohla nově více zaměřit na indický trh, který Zellmer podle svých slov považuje za jeden z nejperspektivnějších v Asii. Mladoboleslavskému závodu se na něm navíc začíná dařit. Od letošního ledna do konce září tam prodal 38 300 vozů - tedy o 2000 více než za stejné období v Číně.
Škoda Auto loni podle své výroční zprávy v Číně prodala na 71 tisíc aut, což pro ni byl celosvětově čtvrtý největší objem. I tak to ale znamenalo meziroční pokles o 60 procent. V roce 2018 tam automobilka prodala 341 tisíc vozů, v roce 2019 pak 282 tisíc. K propadům přispěla i pandemie covidu-19.
"S našimi čínskými partnery ve společném podniku zvážíme, jak pokračovat," uvedl Zellmer. Podle něj je také možné, že by Škoda Auto na čínském trhu zůstala, ale zastavila výrobu ve svém čínském závodě.
Po únorovém přepadení Ukrajiny už automobilka zastavila prodeje v Rusku, které pro ni bylo v roce 2021 druhým největším trhem - prodala na něm 90 000 vozů. Finanční dopad tohoto rozhodnutí odhaduje Zellmer na 500 milionů eur (12,5 miliardy korun).
Skupina Volkswagen, jejíž je Škoda Auto součástí, výroky Klause Zellmera zatím nekomentovala.