Šéf LinkedIn: Od teď mluvíme česky, chceme růst

Michal Růžička
31. 1. 2012 10:55
Společnost LinkedIn, provozující globální síť profesionálů, mluví ode dneška česky
Ariel Eckstein
Ariel Eckstein | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Společnost LinkedIn, provozující globální síť profesionálů, mluví od úterý 31. ledna česky.

"Nyní máme v České republice 260 tisíc členů, přičemž ještě před rokem to bylo pouze 100 tisíc," říká Ariel Eckstein, výkonný ředitel LinkedIn pro Evropu, Blízký východ a Afriku.

"Nedávno jsme zavedli místní jazyky v Itálii nebo v Turecku a brzy došlo v těchto zemích k obrovské akceleraci počtu členů. Totéž očekáváme i v České republice a v Nizozemsku. Holandštinu jsme zavedli jen několik dní před češtinou."

Pozorujete ve využívání vaší sítě nějaké zeměpisné zvláštnosti?

Pokud se týká růstu, tak ne. Celosvětově máme 135 milionů členů a náš globální růst jde rychlostí 1 milión nových uživatelů týdně.

Budeme-li mluvit o způsobu využívání sítě, snad jen o Nizozemsku by se dalo říct, že nenajdete jinou zemi na světě, kde by se lidé v takovém měřítku spojovali se členy firmy, organizace, v níž pracují, se svými managementy nebo naopak zaměstnanci.

vizitka: Ariel Eckstein
Autor fotografie: Aktuálně.cz

vizitka: Ariel Eckstein

Ariel Eckstein je výkonným ředitelem LinkedIn pro Evropu, Blízký východ a Afriku (EMEA).

Od svého jmenování v březnu 2011 má na starosti vývoj, vedení a prosazování strategie společnosti a podporu růstu LinkedIn ve svém regionu. Předtím působil jako výkonný ředitel LinkedIn Hiring Solutions pro EMEA.

Před nástupem do LinkedIn zastával funkci viceprezidenta společnosti AOL Europe, v níž byl odpovědný za obchodní růst. V rámci své pozice vedl divizi vyhledávácích a mobilních technologií. Podílel se i na hledání nových obchodních příležitostí, vyjednával strategická partnerství a v jeho kompetenci byl i obchodní rozvoj společnosti v rámci celé Evropy.

V době působení v AOL ve Spojených státech bylo jeho úkolem vést vstup společnosti na japonský reklamní trh. Vedoucí úlohu měl rovněž při spouštění AOL India a AOL Latino.

Ariel v minulosti působil jako ředitel investičního fondu města New York odpovědný za investice do technologií, provozní ředitel softwarové společnost Clickthings a manažer společnosti Deloitte Consulting.

Je držitelem titulu MBA z University of Virginia's Colgate Darden Graduate School of Business a bakalářského titulu v oboru mezinárodních vztahů z Tufts University. Ariel pochází z Mexico City, je ženatý, má dvě děti a v současnosti žije v Londýně.

Jinak je chování profesionálů v rámci platformy LinkedIn po celém světě velmi podobné. Jde o důkaz, že globalizace v jistém smyslu dál pokračuje; to, co potřebuje vrcholový manažer ve Velké Británii nebo ve Francii je totéž, co potřebuje manažer ve Spojených státech nebo v České republice.

Vidíte v České republice v někom místní konkurenci?

Pochybuji, že je někdo, kdo by dokázal vyrovnat to, co nabízíme českým profesionálům my. A to nejen v „hloubce" našich služeb, ale i v globálním dosahu. Již dnes je v České republice 500 skupin a to jsme dosud nenabízeli český jazyk.

Otevřeli jste kanceláře ve Švédsku, Německu nebo Itálii. Zde zatím začnete mluvit místním jazykem, ale kancelář neotevřete. Jaký je mezi těmito dvěma typy „expanze" rozdíl?

Samozřejmě záleží na počtu členů a míře obchodních aktivit.

Čeho vlastně chcete v České republice dosáhnout? „Jen" vyšší počet členů?

Pokud se týká byznysové stránky, LinkedIn má tři linie: napomáháme vyhledávání a najímání profesionálů firmami, což představuje asi 50% našich příjmů, pak máme oblast marketingových řešení, v jejímž rámci propojujeme značky s našimi členy, což představuje 30% příjmů, a pak máme prémiové služby, představující 20%.

Prvním krokem samozřejmě musí být zřetelný nárůst počtu členů, protože teprve pak můžeme začít pracovat aktivněji také s firmami. Pokud se týká České republiky, odhadujeme, že teď máme asi 13% ze dvou milionů zdejších profesionálů. Chceme tuto skupinu rozšířit, protože tak budeme svým členům ještě užitečnější a naše obchodní modely budou úspěšnější.

Pokud vím, pomáháte i těm, co hledají práci. Jaké je využití této vaší služby v různých částech světa?

Jen deset až dvacet procent našich členů aktivně hledá práci. Samozřejmě, že tato skupina je vždycky energičtější, má jasný cíl a využívá LinkedIn důkladněji.

Ptám se i s ohledem na konkurenci. V České republice je několik úspěšných on-line služeb pro vyhledávání práce.

Klíčový rozdíl mezi námi a společnostmi, o kterých mluvíte, je tento: my především pomáháme firmám nacházet profesionály, které nazýváme „pasivními kandidáty". Pomáháme jim rozumět personální situaci v jejich sektoru, orientovat se. Jistě víte, že často může být nejlepším kandidátem na nějaký firemní post člověk, který právě novou práci vůbec nehledá.

Dokážete se podívat na LinkedIn za horizontem? Jsou tam nějaké novinky, ať už technologické, sociální nebo profesionální? Má podle vás ono sbližování světa na síti nějakou hranici?

Především, v tuto chvíli nemám žádné nové informace o nějakých produktech. Naší misí je spojit všechny profesionály světa; aby byli úspěšnější a produktivnější. A všechno, co děláme, ať už je to komerční nebo nekomerční projekt, musí tuto základní vizi podporovat.

Produktivnější?

Jistě, jednak nabízíme profesionálům důležitou identitu na globální síti, a pak také účast v komunitě profesionálů, kteří mezi sebou sdílejí kontextové, zákulisní či obecně profesní informace, které jim pomáhají lépe vykonávat svou práci. A naše služby poskytujeme na všech myslitelných technologických platformách, aby k nám mohli naši členové odkudkoli na světě.

Globálně máte 2500 zaměstnanců, čeština je šestnáctým jazykem, v posledním čtvrtletí loňského roku jste zaznamenali 87,5 milionu unikátních návštěvníků, což vás řadí na 34. místo nejnavštěvovanějších webových platforem na světě. Jste někde doma? Věnujete se i společenským problémům, charitě?

Jistě, máme charitativní projekty na globální i lokální úrovni. Liší se to zem od země podle toho, jak velká je naše přítomnost. Třeba ve Velké Británii jsme uzavřeli spojenectví s Prince´s Trust, což je jedna z nejrespektovanějších charitativních organizací na ostrovech. V Irsku, kde máme velkou kancelář, jsme rovněž velmi aktivní a ve Spojených státech organizujeme tři velké charitativní projekty. Pokud byste se na to zeptal našeho CEO, řekl by vám, že naší vizí je vytvářet ekonomické příležitosti pro každého profesionála na světě, a už tím, že toto děláme, vykonáváme mnoho dobrého nejen pro tyto konkrétní odborníky, ale i pro lidi, kteří jsou na jejich práci a životě nějak účastni.

 

 

Právě se děje

Další zprávy